2012/03/12

Rövid történetek 1. - Michael West, Steven L. Shrewsbury

Néhány hete írtam az előző részt, ahol Stephen Zimmer munkájába tehettem betekintést. A remek könyvek után izgatottam vártam a folytatást.

A Seventh Star Press által felajánlott és majd ediFanoB blogján keresztül megnyert 8 rövid történetből 4-et írt Stephen Zimmer, valamint 2-2-t Michael West, és Steven L. Shrewsbury. Ez utóbbi két író munkái igen különböznek egymástól, stílusban és a történetek jellegét tekintve is.


Michael West - For the River Is Wide and the Gods Are Hungry

Meglehetősen rövid, talán a legrövidebb novella az összes közül. Tartalmilag egy csattanóra van kiélezve a dolog, ami egy idő után már sejthető is. Mark és Becky pillanataiban tekinthetünk be a kevéske oldalon, ahol a nő először egy történetet mesél el a férfinak, majd történik valami... A novella nagyon könnyen olvastatja magát, egyszerű nyelvezette és szavakkal adja elő a történetet. Talán az egyedüli gond, hogy már elég sok hasonlót olvastam korábban. (3/5)


Michael West - Goodnight (Tales from Harmony)

Egy újabb "mesélős" történet, amely szinte másolja az előzött. Persze nem rossz értelemben, hanem szerkezetileg. Itt is két ember beszélget, ami szintén egy csattanót épít fel. Az Ira és Tyler között zajló beszélgetésben lehet érezni egyfajta feszültséget és már saját magunkat is szobába tudjuk képzelni. Igazán remek darab, mégha rövid is. (4/5)


Steven L. Shrewsbury - Insurmountable

Ez egy igazán erőteljes váltás volt Michael West írása után. A durva kezdés a továbbiakban is meglehetősen erősen folytatódott. Nem is igazán ajánlanám ezt írást a könnyedebb fantasy műfajt kedvelőknek, mert itt előteljesen folyik a vér. Ugyanis a novella nagy részét a Gorias és Kagmi közötti harc fedi le. Hogy a végén ki győz és hogyan... Az kiderül a végén. (3/5)


Steven L. Shrewsbury - Author and Finisher of Our Flesh

Szintén a Blood and Steel: Legends of La Gaul rövid történetek darabja ez a mű is. Nem tudom miként sikerült kifognom, hogy megint egy újabb csokor végére jutott a legjobb darab. Úgy tűnik ebben is szerencsém volt... A történet egy kocsmában kezdődik, ami már-már fantasy klissé, de nem baj. Nagyon élvezetesen csöppenünk a történések közepébe, ahol rögtön egy véres jelenetnek lehetünk szemtanúi. Valóban szinte szemtanú, mivel nagyon könnyen el tudtam képzelni, hogy az adott pillanatban én is ott vagyok az események közepébe. Tény, hogy a vérbe fulladt befejezés egy kicsit erős lett.
Miután Thynnes tábornok megtalálta hősét Gorias La Gaul személyében, ismerteti, hogy miért is volt rá szüksége. Itt egy picit beletekintést nyerhetünk a politikai helyzet ármányos mivoltára, majd egyszercsak a célnál találjuk magunkat, hogy hősünk beteljesítsen egy küldetést. (5/5)


Végkövetkeztetés

Mint írtam a két író két teljesen más világot mutat meg nekünk. Michael West esetében könnyedén magunk elé tudjuk képzelni hőseinket, mert ők akár a mi hétköznapjaink szereplői is lehetnének. Ugyanakkor Steven L. Shrewsbury egy teljesen más, véres (PATAKVÉR!) világot mutat be nekünk, ahol a különféle fajok számára a harcos szellem jelent igazán valamit.

Igazán örültem, hogy a győztesek között lehettem és olvashattam ezeket az írásokat. Remek szórakoztatást nyújtottak, még akkor is, ha néha-néha egyik-másik döcögött, vagy éppen az én időbeosztásom nem adott arra lehetőséget, hogy az írásokat egyben tudjam elolvasni.

Azt hiszem, hogy a jövőben is szívesen olvasnék még a Seventh Star Press íróitól, és bizonyára a szemem tovább el fog időzni a korábbiakban említett három úriember jelezte könyvek bemutatóírásain.

1 megjegyzés:

ediFanoB írta...

Thanks for these reviews. So far I did not read a Michael West story. I'm not sure if these are my cup of tea.
I like the Steven L. Shrewsbury stories.
Gorias La Gaul is a tough guy.