2009/06/19

Túl a 300-on...

Észre sem vettem, hogy túl vagyok a 300. bejegyzésemen. Jó kérdés, hogy ezt a rengeteg energiát még mi másra fordíthattam volna. Vajon jobb lett volna, ha inkább mást csinálok blogírás helyett? Írhattam volna könyvet? Még mindig foglalkoztat a gondolat, hogy újra regényt vagy novellákat írjak, csak nem tudom megtalálni azt az ideális alkotói környzetet.

Sajnos, mindig olyankor támadnak a legjobb ötleteim és gondolataim, amikor nem vagyok számítógépközelben. Papírra írni kézzel meg büdös, és úgyis a kézzel írott dolgokat végül legépelném... tehát még úgymond haszontalan is. Blogírás meg annyiból jobb, hogy általában nem szoktam át- vagy újraolvasni az írásaimat és bennük a hibákat keresni, egy regénynél pedig az újraolvasás mindig újrafogalmazást is jelentett. Akárcsak a fordításaim esetében.

Szóval mi is lehetne az ideális környezet egy irodalmi mű létrehozásához? Amint írtam mindig rosszkor jön az ihlet. Közhelyes, de ilyen szituációk a fürdőkádban ülés, sétálás befelé a munkahelyre, vagy éppen hazafelé. Nem is beszélve az éjszakai plafonnézés közben támadt gondolatok, amikor néha szívesen kipatannék az ágyból, hogy azokat papírra vessem. Gyakran még előfordul, hogy egy ilyen remek gondolatokban bővelkedő este után reggel is megmarad a dolog, de valahogy idővel elenyészik, elvész. Mire le tudnám gépelni a gondolatokat, már nem marad más, csak egy üres váz, a puszta mondanivaló, vagy rosszabb esetben annak csak egy csekély része.

Sajnálatos okokból ezen több, mint háromszáz bejegyzés legnagyobb része is így született. Szellemi többletektől megfosztottan, érzelmektől soványan, és pusztán csak a számomra lényeges tartalmat kifejezően. Olyan, mint egy üres kagylóhéj, mely ugyan kivülről szép, de élet ugyanakkor nincs benne. Igazgyögy pedig pláne...

Azonban, ha már így meggurult nálam agymenés hülyeségektől hangosan dübörgő hengere, akkor megosztanék még valamit, ami talál nem csak számomra hasznos. Jelen blog begépelése közben az "így" szónál, szokás szerint az altgr (jobb oldalni alt) + j kombinációval írtam be az "í" karaktert. Ilyen esetekben gyakran előfordul, hogy az ujjam rajtamarad az altgr gombon, és más érdekes kombinációt is elsajátítok. Mivel az IE7-ben is használok Google Toolbart, ezért az altgr-g billentyűkre a google keresősávba ugrik a kurzor, és oda gyorsan be lehet írni a keresendő kifejezést.

Nincsenek megjegyzések: