2009/06/02

Csillagkapu CSK1 - Stargate SG1

Eddig nagyon méltatlanul mentem el a dolog mellett, pedig csak végignéztük azt a 10(!) CSK évadot. Nem volt gyenge menet...

A film egy nagyon remek alapötlettel indított, majd a végére sajnos eléggé ellaposodott. Sokkal több volt benne. Hasonló lehetett a gondolatmenete a sorozat kiötlőinek is, ezért úgy gondolták, hogy nekiugranak. Végülis mi baj lehet belőle?

Mikor először láttam a sorozatot, akkor eléggé meglepődtem. Gyanútlanul lapoztam a műsorújságot, ahol láttam, hogy a TV2 Csillagkapu néven egy sorozatot kezdett el sugározni a szombat délutáni műsorsávban. Kíváncsian kezdtem el nézni, és először eléggé megdöbbentem, hogy nem Kurt Russel alakítja O'Neillt , hanem a MacGyverként ismert Richard Dean Anderson. A részek alapján azonban sikerült eléggé megkedvelni, ahogy a többi karaktert is.


Emlékszem, hogy elég bosszantó volt, amikor véget ért az első évad és nem értettem, hogy mi van. Akkoriban még nem volt mindenki sorozatjunkie, és így én sem voltam egészen a szezonok fogalmával, valamint azzal sem, hogy a TV2 miért szünteti meg csak úgy hipp-hopp az egészet. A szombat délutáni műsorsáv amúgy sem nagyon kedvezett nekem, ezért valahogy elmaradtam a sorozat nézésével.

Később nekiláttunk Évivel Csillagkapu Atlantist nézni, ami egész szórakoztató volt. Azt hiszem, hogy már vagy 2 évadot is megnéztünk, amire úgy döntöttem, hogy talán ideje lenne az "alapsorozatot" is elkezdeni. Ez utólag jó döntésnek bizonyult, még azok ellenére is, hogy mindegyik évadban bőven akadtak "kitöltőnek" szánt epizódok is.

Aztán persze a 10 évadban akadtak a sorozatban szép mozgások is. A főbb szereplőkből volt, aki eltűnt bizonyos időkre, majd később visszatért, de olyan is, aki szépen kiíródott, és csak vendégszereplőként jelent meg újra. Furcsa volt az egyes évadokban főszereplőként látni a korábbi "Parker Lewist" (Corin Nemec), valamint a két Farscapes (Csillagközi szökevények) főszereplőt. Igazából csak Samanta Carter (Amanda Tapping "Tap") és Teal'c (Christoper "Indeed" Judge) karaktere volt állandó, bár bizonyos részekből ők is hiányoztak. Érdekes volt még Dr. Daniel Jackson (Michael Shanks) figurája is, aki nem igazán tudta, hogy mikor és hogyan is szeretne szerepelni a nagy Csillagkapu-univerzumban.

Azt kell, hogy mondjam ez a 10 évadnyi SG1 remek szórakozást nyújtott, csak sajnos az utolsó évadokra eléggé hanyatlott a dolog. Látszott, hogy sok újat már nem igazán tudnak hozni, és kiégett a sorozat. Nekem a replikátorok és az Ori szál is már egy kicsit erőltetett lett, valamint az is érezhető volt, hogy az Asgardokkal sem igazán tudnak mit kezdeni. Aztán a végére megoldódott minden, és hogy még boldogabbak legyünk még 2 dvd-re megjelent filmet is kaptunk. Bár ezek annyira már nem hiányoztak. Azonban elég nagy ritkaság úgy befejezni egy sorozatot, hogy maradt igazából függőben dolog, és nincsen hiányérzetünk.

Most éppen Stargate Atlantis sorozat utolsó évadát nézzük, még van hátra 8 rész...

Nincsenek megjegyzések: