Sir Arthur Conan Doyle megalkotta Sherlock Holmest, H. P. Lovecraft pedig szörnyekkel és Mérhetetlen Vénnekkel tömte tele nagyjából ugyanazt korszakot. Neil Gaiman pedig gondolt egyet és összemixelte ezt a két világot egy - ingyenesen letölthető és olvasható - novella erejéig, aminek A Study in Emerald címet adta.
Mindezek tetézésére Martin Wallace játéktervezőnek éppen volt egy olyan játékötlete, amire rá tudta húzni a Neil Gaiman rövid történetét és így gondolódott ki A Study in Emerald névre hallgató társasjáték. Mindez végül -, gondolom a téma egyediségéből adódóan - egy Kickstarter kampány segítségével valósult meg.
Korábban volt már tapasztalatom a szerző - a szintén egy kitalált világra épülő - egyik társasjátékával, a Discworld: Ankh-Morpork nevűvel, ezért nagyon kíváncsian vártam, hogy mit fog ajánlani a Study in Emerald. És már csak azért is, mert a Gémklubban tett látogatásaim alkalmával Balázs már máskor is ezzel szeretett volna játszani. A mostani szerdai alkalomkor ez is előkerült, zárójátékként.
Itt látszik a végeredmény |
Ez voltam én |
Lássuk az akciókat:
1. Befolyást jelentő kockákat helyezhetünk le. Ezt tehetjük adott városra (amiért városlapot kapunk), a városnál lévő kártyalapra. Ez afféle licitként működik, tehát ha egy utánunk lévő játékos ráhelyez kockát, akkor azt túl kell licitálnunk, ha magunknak szeretnénk.
2. Magunknak követelhetünk egy lapot. Ha a befolyáskockáink többségben vannak az adott helyen, amikor sorra kerülünk, akkor elhúzhatunk egy lapot. Ha városról van szó, akkor a város lap mellett pontot is kapunk, valamint miénk lesz a város is. A városok esetében nem lehetünk nyugodtak, mert a következő körökben mások visszaszerezhetik tőlünk.
A laphúzáshoz felhasznált befolyáskockák a Limbóra kerülnek.
3. Visszavehetünk befolyáskockát. A kijátszott kártyáinkon a kockajeleket használva befolyáskockákat húzhatunk vissza saját készletünkbe a Limbóról.
4. Vehetünk befolyáskockákat. Minden két pénz szimbólumért egy kockát vehetünk.
5. Használhatjuk a kártya akcióját. A rajta lévő szöveget érvényesíthetjük.
6. Ügynököt mozgathatunk.
7. Passzolhatunk
Ez itt a saját magát őrületbe hajszoló győztes |
Ez is jó, szórakoztató játék, egy kis káosszal megfűszerezve. Érdekes látni, hogyan működik egyszerre a többféle mechanika: a pakliépítés, a licitálás, a területszerzés, a titkos idenditások, valamint a valamilyen szintű összejátszás "csapattársunkkal". Ez sem egy otthonra megvásárlós játék, de biztosan játszanék még vele, ha lehetőség adódna rá.
Ui: A játékot már szinte csak aranyáron lehet beszerezni, de ha minden igaz, akkor jön egy újabb kickstarteres hadjárat, ahol a második kiadást lehet majd megszerezni. Az jó pár dologban el fog térni az első kiadástól.
Ui: A játékot már szinte csak aranyáron lehet beszerezni, de ha minden igaz, akkor jön egy újabb kickstarteres hadjárat, ahol a második kiadást lehet majd megszerezni. Az jó pár dologban el fog térni az első kiadástól.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése