2009/10/15

Küzdelem a T-Home-mal

Úgy tűnik, hogy mióta több terméket összevontak a T-Home márka alatt csak még több terhet és káoszt okoztak maguknak, a T-csoportnak. Mert minden szép és jó, hogy egy név alatt összpontosul minden, azonban mégis mindent külön kezelnek. Aktívabb küzdelmem már több, mint egy hónapja kezdődött...

Méghozzá azzal, hogy lejárt a T-Online-os hűségidőm az internetre, és szinte vele egy napon történt meg az újabb, már-már szokásosnak mondható sávszélesség emelés. A korábbiaktól eltérő módon most nem növekedett meg automatikusan a fel- és letöltési sebesség, hanem csak kérés alapján. Ezt az egyik munkatársam derítette ki a telefonos ügyfélszolgálatukon keresztül, majd gyorsan kérte is. Én teljesen naívan azt hittem, hogy egy olyan szép, modern világban élünk, ahol e-mailben (a szokásos azonosítók mellett) is el lehet intézni mindent. Az elektronikus levelet a My T-Home felületen írtam meg és válaszcímnek a jó G-mailes címemet adtam meg. Majd vártam...

Ezzel párhuzamosan újabb fejlemények jelentek meg. A levelem megírásának napján vagy az azt követőn levelet kaptam a (lég)kábel szolgáltatómtól, az Antenna Digitaltól, hogy lejár a hűségidőm. Nem értettem, hogy a búbánatba történhet, amikor még egy éve sincs, hogy két évre aláírtam náluk. Rögtön el is kezdtem kombinálni, hogy mi lenne, ha azt is lecserélném. Ugyan a szolgáltatással elégedett voltam, de a T-csoport triplakedvezményes árai verhetetlennek bizonyultak. Nagyon jó érv. Ráadásul közel azokat a csatornákat megkapom, amelyek megvoltak korábban... A következő lépésem az volt, hogy hétvégén az online felületen (ugye szép, modern világban élünk) megrendeltem.

A következő héten nem igazán akart történni semmi, ezért szerda magasságában megnéztem a közeli T-Pontot, hátha mondanak nekem valamit. Sokat nem tudtak, csak annyit, hogy valami karbantartásaik vannak a rendszerrel, ezért nem biztos, hogy a kéréseimet fogadni tudják. Ezen felül még annyit tudtam meg a nemhivatalos fórumokból, hogy nem ritka a több, mint egy hónapos (azaz a 30 napos keretidőn túl) szerelési várakozás. A tervem az volt, hogy várok még egy hetet, aztán megint T-Pont.

Közben a nekik írt levelemre a 8. napon megérkezett a válasz is. Egy teljesen általános sablonlevelet kaptam, amiben közölték, hogy e-mailben nem lehet kedvezményezni a szolgáltatásváltást. Hívjam őket vagy irány te T-Pont. Ráadásul a többi kérdésemre nem is válaszoltak. Problémáim voltak a vonallal, mert elég gyakran szakadt meg a net valamiért, ráadásul nem is csatlakozott az ő általuk meghátározott maximumon (6,8Mbit a 8Mbit helyett), valamint szerettem volna, ha My T-Home felületen és a számlán is végre együtt látom az összes szolgáltatásomat.

A következő hét, T-Pont. Hurrá! Sikerült elintézni, hogy egy számlán kapjam a telefont és az internetet. Bár ez inkább csak nekik könnyebbség, de lehet, hogy tévedek. Még mindig nem tudnak rögzíteni semmit.

A T-Pont látogatást követő napokban felhívtak telefonon egyeztettem velük, hogy volt T-Sat rendelésem, és mellékesen felsoroltam egyéb problémáimat (internet díjcsomag-váltás, My T-Home felület). A délelőtti hivást követően délután is felhívtak. Ugyanazokat a lépéseket végigjártuk. De szinte szó szerint... Erős déja vu. Azt monták, hogy szerelő lesz 2 héten belül. Nem lett...

Közben folyt a harcom az internet terén is. Végül csakfelhívtam a 1412-es számukat, ahol végre tudtam beszélni emberrel is. A T-Satom folyamatban, a netemet elutasíották... Micsoda? Gondok voltak a vonallal (nem mondják, még mindig vannak), de csináltak vele valamit a héten és most már bírnia kell. Kiegyeztünk, hogy akkor újra nézzük meg a 15Mbit-es letöltést kínáló csomagot. Valahogy csak nem állították be, ezért a következő héten még egy telefon. Itt most azt a választ kaptam, hogy mivel a T-Online-os módosítást a T-Sattal együtt rendeltem meg, ezért csak akkor történik valami, ha a T-Satos rendelésem megvalósul.

A műholdas tévémnél ketyegett az óra. Egyrészt megszűnőben volt az Antenna Digitalos előfizetésem, és nem akartam listaárat fizetni a kedvezményes helyett, valamint már majdnem lejárt a 30 nap. A netboard.hu oldalon lévő fórumtársak segítségével sikerült gyorsítani a folyamaton és a 31. napon letelepítették az eszközt. A szerelők gyors és profi munkát végeztek, amivel elégedett vagyok. Ráadásul működik minden...

Évi azért elmondta, hogy a szerelők egy picit furcsálták, hogy az Antenna Digitalt szolgáltató AH-nál dolgozom és miért váltok T-Home-os cuccra. Azt hitték, hogy van valami komolyabb kedvezményem. Lehet, hogy nekik ingyen van, amiért nekem fizetnem kellett.

Szóval lezárult a tévés ügy és már csak az internet volt hátra. Hívtam a 1412-t, ahol benyögték, hogy nem tudják létesíteni a 15Mbitet. Remek... Akkor fizessek továbbra is 7eFt-ot a 6,8Mbps/420kbps-ért? Hiába mondtam, hogy nekem elég lenne az is, ami most van, csak alacsonyabb áron, nem mentek bele. Pedig a triplakedvezménnyel 6eFt lett volna... Kiderült, hogy már a lefelé történő csomagváltás is ingyenes, ezért úgy döntöttem, hogy akkor legyen nekem 5Mbps/512kbps-em. Ez lett... a speedtest tegnaptól 5200/520-as eredményeket hoz. Még a feltöltésem javult is egy kicsit. És már csak havi 4eFt a net. Az élet kemény...

Nincsenek megjegyzések: