2009/01/26

A nagy internetszakadás

Úgy tűnik, hogy ezzel az M6-os autópályával csak a baj van. Gondolom, hogy a jóképességű alagútfúró mesterek vágták át azt az optikai kábelt, amely tacsra vágta a mágikus T csoport adsl szolgáltatását. A dologban azonban vannak megnyugtató részek is (a saját idegeskedésemre majd később térek ki)...

Egyrészt kiderült, hogy vasárnap is dolgoznak az autópálya építésén. Másrészt úgy tűnik, hogy a T-nél is dolgoznak (vagy legalábbis beszaladnak dolgozni) a hét utolsó napján.

Én éppen a kisasszonyt felügyeltem otthon, mikor bekövetkezett a dolog. Először azt hittem, hogy csak a szokásos internetszakadás, aztán olyan negyedóra hiábavaló próbálkozás után úgy döntöttem, hogy "megsétáltatom" a modemet. (Régebben hangerősítőt sétáltattunk meg a hideg téli éjszakákon, mikor a nagy bulizás közepette túlmelegedett.) A hűtés sem segített a korábban szinte forró modemnek, és mivel péntekről szombatra virradólag is volt valami hasonló, és akkor is csak nagyon nehezen akart újra csatlakozni az internetre a modem, ezért azt hittem, hogy végleg besz.rt az eszköz. Már majdnem ott tartottam, hogy Évit beküldtem hazafelé az Auchanba, hogy vegyen nekem ott egy adsl-modemet. Nemrégiben láttam normális márkát egész elfogadható áron. (Gyanítom egyébként, hogy a mostani gyenge sebességem az Askey márkájú modememnek köszönhető.)

A sokadik modem ki- és bekapcsolást követően már routert is kiiktattam a körből, és az adsl-modemet közvetlenül a géphez kötöttem. Így is csak a nagy semmi. Látszólag pedig a modem működött, mert hol világítottak, hol pedig villogtak rajta a zöld ledek. Aztán egyszercsak visszajött minden, és meg tudtam nézni az interneten is, hogy nem volt internet... a T-seknek.

Mondhatni bearanyozták a napot. Szerintem nincsen okom bántani őket, mert nem ők markolászták szét a vezetéket, de hiba lenne most kihagyni egyik korábbi reklámszlogenjüket: "T-online, gratulálok!"

Nincsenek megjegyzések: