A nyáron a második megismert kockás játék a Tiny EpicGalaxies volt. A részemről annyi rövid háttértörténete van a dolognak, hogy
amikor a játék Kickstarterre került, akkor majdnem támogattam. Csak időközben
elolvastam a játékszabályát és a pnp (print and play) verziót kinyomtattam,
hogy egy próbajátékot tegyek vele. Túl sokáig nem jutottam a dologgal, mert
egyszerűen nem éreztem túl erősnek.
A Tiny Epic kezdetű játékok alapkoncepciója, hogy kis helyen
valami nagyot alkossanak. Ez egy részemről dicséretes koncepció, hogy minél
kisebb dobozba zsúfoljanak bele valamit, amit a „nagyok” körülbelül négyszer
akkora papírtárolóba tennének. Korábban csak egy Tiny Epic játékba, méghozzá a
Tiny Epic Kingdomsba szaladtam bele, de ott csak egy gyenge belekóstolást
tapasztalhattam. Sajnos a játékot magyarázó hölgy nem volt teljesen képben, és
valamiért a szétszórt ismetetetés alatt éreztem, hogy ez nem lesz az én
játékom. A lényeg, hogy meglehetősen előítéletesen álltam a Tiny Epic
Galaxieshez.
Pici játékostábla, pici fa elemekkel. |
A játékban új bolygókat kell kolonizálnunk, illetve azok képességeit kihasználnunk. Fontos a folyamatos fejlődés a különböző sávokon, mert azok megfelelően optimalizált kihasználásával további előnyökre tehetünk szert. Kockadobásaink ugyan nem elhanyagolható szerencsét visznek a játékba, de ugyanakkor van több lehetőségünk is ennek korrigálására.
A játék elején mindenki kap egy anyabolygót, valamint a hozzá tartozó jelzőket, ezen felül húz 2 titkos feladat kártyát, amiből egyet kiválaszt célnak, a másikat pedig visszateszi a dobozba. Miután minden komponens elhelyezésre került, kezdődhet a játék.
Kolonizálódnak a bolygók |
A következő kockaakcióink lehetnek:
1. Mozgás (űrhajójel, nyíllal): Rögtön mehetünk egy bolygóra, ahol azonnal végrehajthatjuk az ott leírt akciót. Vagy bolygó körüli pályára állunk. A továbbiakban itt már csak a megfelelő szimbólummal lehet majd előre haladni.
2. Lehet erőforrást begyűjteni, ami lehet energia vagy kultúra. Ehhez az adott sávon lehet előretolni a a különböző jelzőinket. Maximum a 7-es mezőig tudunk előrehaladni.
3. A kolonizációt lehet elősegíteni. Az adott bolygóhoz való diplomácia vagy gazdaság igényekhez kell megfelelő szimbólumokat felhasználnunk. Egy bolygóért többen is versenghetünk, de a végén csak egy valaki viheti el. Ezért kapunk győzelmi pontot, valamint valamilyen tulajdonságot is.
4. Valamilyen kártyaakció felhasználása. A kocka hatodik oldalán (búra alatt város) tudjuk aktiválni a saját játékostáblánkon lévő fejlesztés opciót. Megfelelő számú energiát vagy kultúrát fizetünk be, ami kapcsán a következőkben valamiből többünk lesz: hajóból, kockából, győzelmi pontból. Ezt a kockaoldalt kell felhasználni akkor is, ha egy kolonizált bolygó akciójával szeretnénk élni.
Titkos célom... a győzelem volt. |
Ha valaki eléri legalább a 21 pontot, akkor azzal kiváltja az utolsó kört. Ezt követően még mindenki van egyszer, és akinek így lesz a legtöbb pontja az nyeri a játékot. A játék végén összeszámoljuk a saját játékostáblán, a szerzett/kolonizált bolygókon szerzett pontokat, majd megnézzük, hogy a titkos cél kártyánk még mennyi bónusz pontot hoz a konyhára.
Ami ezzel nem sikerült. |
A nyáron kipróbált, dobókockára épült játékok közül ez tetszett a legjobban. Játszanék is talán még vele, de nem mindenáron.
2 megjegyzés:
Looks like a fun game. Probably one I'd have to find online.
As I know it hasn't got digital version of it.
Megjegyzés küldése