2015/12/05

Társasjátékok Ünnepe 2015. 1. nap (szombat)

Még mielőtt tavaly elhagytuk volt a Lurdy házban rendezett eseményt már megfogalmazódott bennem, hogy a Társasjátékok Ünnepét idén is meg kell látogatnom. Ugyan valószínűleg csak töredékét adja vissza a nagy esseni kiállításnak, de egy picit betekintést ad abba a hangulatba. Vagyis én így gondolom.

Hiába vártam nagyon az eseményt, már előre éreztem, hogy nem lesz könnyű mindent tökéletesen szervezni. Csak erre a hétvégére beesett egy csapatépítő tréning vége, 2 gyereknek úszóverseny, nekem egy kosármeccs, a lányomnak pedig egy balettbemutató kulisszáinak megtekintése. Jahh, és persze egy 2 éves gyermek elhelyezése. Volt amiről le kellett mondanom. Köszönöm mindenkinek a segítséget és a megértést.

Szombat reggel, valamivel 10 óra előtt érkeztem egyenesen Egerből. A hátizsákomban többek között egy magyar lapokat is tartalmazó Codenames játékkal. Egy gyors regisztrációt követően sikerült még a hivatalosan meghirdetett megnyitás előtt bejutni. Szétnéztem a termekkel, megnéztem a versenyek helyszínét, a játékokkal telit, a prototípusokat bemutatókat és persze a folyosón lévő árusok kínálatát is átnéztem. Vártam a család többi részét, de közben gondoltam, hogy még egy gyors játék belefér. A Gémklub színeiben Peti gyorsan rá is beszélt egy CVlizationsre. Merthogy az gyors.

A szabálymagyarázat után egy kicsit tanácstalanul néztünk egymásra, hogy ez bizony nem lesz gyors. Aztán mi is belenéztünk a szabályokba és kiderült, hogy mégis az.

A játék célja, hogy 3 nagyobb fordulóban boldogságpontokat gyűjtsünk. Ennek eléréséhez közvetlenül is gyűjthetünk ilyeneket, vagy nyersanyagokat, amikkel ötletkártyák vásárolhatóak, amik további bónuszokat adhatnak.

Játékosonként mindenki kap ugyanolyan 8 darab cselekvés kártyát. Ebből egyet képpel felfelé, egyetl pedig képpel lefelé kell kijátszani. Ennek jelentősége, hogy az adott körben mindenki az összes kijátszott lap után kap(hat) nyersanyagokat. A kártyák felső sarkában lévő sorszám alapján kell haladni. Ez azért fontos, mert lehet nyersanyagot lopni is és nem csak szerezni. Egy akcióválasztás általában akkor a legsikeresebb, ha ketten pályáznak ugyanarra a tevékenységre. Ha már hárman vannak rá, akkor esemény gyakran kudarcba fulladhat. Az akciófázis után, lehet ötletkártyákat vásárolni, amikkel javítható a jövőbeli tevékenységünk.

A körök végén eldobjuk a felhasznált lapokat. A fordulón belül még két kör van, ezt követően újra használjuk mind a 8 akciólapot. A harmadik forduló megkezdésekor II. korszak ötlet lapjai is belekerülnek az ötletbörze piacterére.

A játék szórakoztató. A titkos akcióválasztás vicces dolgokat eredményezhet, amiket már jól ismerhetünk a Citadellából, vagy a Broom Service-ből. A játékosok akcióinak eredményessége erősen a többieken múlik. Ez egy olyan darab, amivel máskor is szívesen újra játszanék.

Játék közben a család is megérkezett és ők is szétnéztek. Többek között A három kismalac nevű játékkal kezdtek el játszani. A kicsit bénácska kinézetű komponensekkel annyira nem élvezték a játék. A pörgettyű ugyan jó ötlet, de mindig fel kellett emelni, mert különben nem működött normálisan. A játékszabályokban nem nagyon sikerült elmélyednem, de a lényeg, hogy a mesére épülő módon házakat kell építeni. Aztán az nyer, akinek a legjobb házai vannak. A feleségem és a fiam arcát látva láttam, hogy ennél fogunk jobb játékot is találni.

Évi közben elszaladt Annamáriáért. Márton labirintusépítő és ügyességi játékokkal szórakozott, majd lassan eljutottunk a Crokinole-hoz. Erről már bővebben írtam korábban. Márton nagyon élvezte. Itt ismertük meg a magyar fejlesztésű Pitrusht.

A Pitrushban is korongpöckölés történik. Az első körben nem egymás után, hanem egyszerre lő mindenki. 2-6 játékos egyszerre röpködő korongjai egész mókásan nézhetnek ki. Miután az összes verem megtelt felváltva lehet vermeket elfoglalni mástól, vagy pozíciót megerősíteni.

Nem rossz, de szerintem elmarad a Crokinole-tól. A pontozást egy kicsit nehézkes megérteni. Javasoltam az ott lévőknek, hogy talán lehetne egy pontozó plexilap, amit a tábla felé helyezve meg lehetne könnyíteni, hogy ki mennyit pontot szerzett.

Megérkezett Annamária is egy FFG-s... izé DeltaVison-ös játékmesternek pedig sikerült rábeszélnie minket a Drakonra. Eddig csak távolról hallottam a játékról, annyira nem jártam utána, hogy mi lehet, de úgy gondoltam, hogy kipróbálhatjuk. Főleg, hogy magyarul van.

Elvileg még tetszhetett is volna, mert fantasy jellegű játék, van dungeon is, kalandozás és sárkány. A történet szerint egy csapat kalandozót bezárt a sárkány a saját kazamatájába, ahonnan csak az juthat ki élve, aki legelőször összegyűjt 10 aranyat. A többi pedig lakomája lesz...
Az alakuló kazamata

A játékosnál lapkák vannak. Ezekből vagy kijátszik valaki egyet a körében, vagy pedig mozgatja valamerre a figuráját. A lapkáknak van lehelyezési tulajdonsága és ugyanakkor valami speciális dolog is történet rajta, ha rálép egy kalandozó. Lehet aranyat szerezni, sárkányt mozgatni, teleportálni, mesterkulcsot szerezni, lapkát elpusztítani, stb. Van bőven lehetőség az akciókkal variálni, de nagyon sok számít azon, hogy milyen értékű érmét szerzünk a lefordított kupacból vagy társunk készletéből.
A hősöm
Végül csak nem lettem sárkánykaja
Négyen játszottunk a játékkal és igazából egyikünknek sem tetszett annyira. Ugyan magyar nyelvű, vannak aranyos minifigurák és sárkány is, de valahogy nem nagyon élvezték a játékot. Később talán bejöhet a gyerekeket, de Évit valahogy nem varázsolta el a dolog. Nem is került fel a kívánságlistámra. Túlzott késztetést én sem érzek egy újabb játékra.


Eztán kipróbáltam az OctoDice névre hallgató játékot. Az esseni felhozatalból ez eléggé érdekelt. Talán azért, mert az AquaSphere korábban nagyon bejött. Ez ugyanazon világban játszódik, hasonló akciókkal csak kockákkal. A játékot Főnix barátom ismertetésében próbálhattam ki.

A játékban kapunk egy pontozólapot, dobunk 6 kockával és az eredményeket serényen jegyzeteljük. Az nyer, aki a végén a legtöbb győzelmi ponttal rendelkezik. A körünkben dobunk 6 kockával, amiből kettőt megtartunk (bármelyik színűt), majd dobunk újra, kettőt megtartunk, majd dobunk a maradék kettővel. A végeredményt aztán tetszés szerint rendezzük, majd két akciót felhasználhatunk. A következő játékos a mi körünkből felhasználhat egy kockakombinációt. Összesen 6 kör van és aztán jön a végpontozás.

A játékban lehet fejlesztéseket szerezni, amikkel további bónuszok szerezhetőek. A fehér kockákról válaszhatók az akciók, a feketékről (amiken színek és számok szerepelnek) pedig az akció színe. Ezen felül még van Tunyacsáp(polip)-irtás opció is. A játék nekem csalódás volt. Ez igazából egy tematizált kockapóker és semmi több. El lehet vele játszogatni, de annyi jobb és szórakoztatóbb játék van.

Feleségem ugyan játszott valamennyit Mártonnal a Carcassonne: Star Wars-szal, de annyira nem nyűgözte le. 

Én aznap még három apróságot próbáltam ki Annamáriával. Az egyik a Speed Cups volt, ahol a lényeg, hogy minél gyorsabban rakjuk ki a poharakat a középre felcsapott kártya alapján. Ezeket rakhatjuk egymás mellé vagy egymásra. Aki gyorsabb az rácsaphat a csengőre és begyűjtheti jutalomként a lapot. Akinek a legtöbb lapja van az nyer. A játék nagyon hasonlít a Thumbs up!-ra. Kicsikkel egy darabig elég szórakoztató tud lenni, vagy átvezető játéknak is el lehet képzelni, ha kellően komolytalan tud lenni a társaság.


A másik a Lift it! volt, ami egy ügyességi játék, ahol kézben tartva, vagy fejre szerelve kell különböző elemek pakolgatni. Elég vicces tud lenni, de ugyanakkor elég bosszantó is. Közben egy óra is ketyeg, majd a végén csörög. A miénk már nem nagyon működött.


A harmadik a Bellz! nevű, szintén ügyességi játék volt. Ezt egy ajánlásra próbáltam ki. Itt színes harangokat kellett saját színben egy mágneses botocskával kiszedni. Az egyik végén erősebb mágnes van, a másikon gyengébb. Egyszerre több harangot is ki lehet szedni. Szerencsés esetben csak a saját színben, ha nem akkor buktuk próbálkozást. Az nyer, aki először begyűjti a saját harangjait. Sajnos szabály nem volt értelmes nyelven, ezért lehet, hogy valamit hibáztunk. A család többi tagja szabályszerűen idegbajt kapott.

Elég kellemesen és gyorsan el tudtuk tölteni az időt a helyszínen, bár a feleségem fájlalta, hogy ő csak gyerekjátékokkal "szórakozott", ami kevésbé tetszett neki. Talán majd jövőre ő is belekóstolhat a helyszínen komolyabb játékokba és arra is rádöbbenhet, hogy talán mégsem magyarázok olyan rosszul szabályt... néhány helyik játékmesterhez képest.

Pár gondolat a rendezvényről... Sikerült neki nagyon jó helyet találni és érzésre a helymennyiség pont telitalálat volt. Igaz ugyan, hogy a szombati napon már a versenyzők termébe is átlógtunk, de teljesen elviselhető volt. Szinte mindig lehetett asztalt találni. A szervezőknek lehet adni egy piros pontot, de attól még jövőre lehetne még nagyobb a rendezvény. Az extrém akciók valóban elég extrémek voltak. Főleg, hogy már a bejelentés előtt 1 órával elkezdtek sorba állni. Nem tudom, hogy mi lenne jó megoldás. Tavaly sikerült megcsípni extrém akciót, most semmit. Bár igaz, hogy a vasárnapi napon akciós áron tudtam Splendort szerezni.

Valamikor folyt. köv.

Nincsenek megjegyzések: