2014/10/28

Nexus 7 kaland

Be kell vallanom, hogy valamiért soha nem voltam oda az ASUS termékeitől. Ha lehetett választani bármilyen más számítástechnikai terméket, akkor mindig, tudatosan mást választottam. A Nexus 7-es, 2012-es változatanál azonban nem volt más választás.
 
A Nexus 7 a Google egyik referenciaterméke, amin biztosan, különösebb buherálás nélkül is remekül fut a legfrissebb Androidos operációs rendszer is. A készülék nagyon jól van összerakva, ha nincs is Apple érzete az embernek, de szó szerint kézzel fogható a minőség. Volt már pár Androidos tablet a kezemben, de egyiknél sem voltam különösebben elájulva. Ez a Nexus 7 közel hozta ezt a szintet.
 
Tavaly karácsony előtt vettem egy refurbished változatot, olyan 50.000Ft körüli árfekvésben az Extreme Digitaltól. Akkoriban már bőven lehetett kapni a 2013-as verziót is, de én nem akartam ennél az összegnél többet szánni egy Androidos tabletre. A készülék gyorsan kapott ebayről egy egyszerű védőtokot, aminek smartcoveres takarója külön bónusz.
 
Különösebb panaszom nem lehet rá, hiszen tökéletesen működik. Az alkalmazások szinte hiba nélkül futnak. Problémába eddig még csak akkor futottam, ha a 4.4-es rendszerre nem volt jól megírva az adott program, ebből pedig nem sok volt.
 
A hónap elején azonban belefutottam egy kis problémába. Hagytam a gyermekeimnek, hogy töltés közben játszanak rajta valamit. 15% körül volt az aksi állapota és egyszercsak azt vették észre, hogy lemerült. Onnan se kép, se hang. Hiába volt 1 napot töltőn, hiába próbáltam más töltővel tölteni, egyszerűen nem tudott bekapcsolni és azt sem lehetett látni, hogy töltődne. Az egyedüli életjelet, akkor tudtam csak kinyerni belőle, ha asztali géphez kötöttem USB kábelen keresztül, de akkor sem lehetett bekapcsolni.
 
Nem volt mit tenni, irány a szervíz. Az egy éves garanciaidőn belül voltam, ezért csak egy picit aggódtam. Az Extreme Digitalhoz gyakorlatilag felesleges volt a plusz út, mert ott eligazítottak csupán, hogy jobban járok, ha közvetlen az ASUS magyarországi szervízéhez fordulok, mert ha rajtuk keresztül megy a dolog, akkor az akár 15 nappal is megnyújthatja a dolgokat. Ezért adtak egy telefonszámot, ahol érdeklődhettem.
 
A hétfői nap délutánján telefonáltam is, ahol egy unott hangú fickó vette fel a kagylót, a gépmadár menün való átverekedés után. Azt mondta, hogy a honlapon keresztül tegyem meg a bejelentésemet. Remek. Ez történt. Néhány perc után készen is voltam mindennel, majd pár óra múlva kaptam egy e-mailt, hogy milyen lépésekkel próbálkozhatok még, hogy életet leheljek a Nexus 7-be.
 
Nem jött be, ezért gyorsan vissza is jeleztem a levélre. Pár perc múlva válaszoltak is, hogy akkor másnap jön hozzám a DHL, pakoljam a készüléket és a töltőjét egy dobozba. Nem kis keresgélést követően találtam egy dobozt és valamenyi pufis műanyagot, amibe be tudtam csomagolni a készüléket. Másnap reggel valóban ott toporgott a DHL-es futár és másnapra már a célállomásra, a cseh Brnoba is vitte.
 
Innentől nem maradt más, csak a várakozás. A nagy meglepetést azt okozta, hogy hétfőn azzal tájékoztattak készen vannak és másnap számíthatok a Nexus 7-emre. Ez a része csak azért nem következett be, mert Évi éppen nem volt otthon, és még egy napot kellett várni az átvétellel.
 
Szinte hihetetlen, már-már más országban érzi magát az ember, hogy ilyen gyorsan, gyakorlatilag a szállítást követően egy héten belül már kézhez is veheti az ember a megjavított készüléket. Nagy köszönet mindenkinek, aki részt vett a láncolatban, szép volt ASUS!
 
Szerencsére garanciális volt az egész, beleértve az ide-oda szállító futárt is. Pici aggodalomra már csak az ad okot, hogy az egyik kollégámnak is van egy ilyen gépe, ami 2 év 1 hónapos (tehát a garanciaidőt túlhaladta) és most kezdi megadni nála magát az aksi.

Nincsenek megjegyzések: