2013/10/01

LG 22EA63V-P 22" IPS LED Monitor

Bevallom, hogy voltak és még vannak is félelmeim a jelenlegi monitorommal kapcsolatban. Ennek egyszerű oka, hogy az előző lapos monitorom is LG volt, ami egy évvel a garanciaidő letelte után bemondta az unalmast.
 
Egy ideig még bíztam a csodában, hátha sikerült meggyógyítani az én kis, kedves, első 22 collos monitoromat. Sajnos nem jött össze... Ezért kitartó kutatásba kezdtem, hogy mit érdemes megvenni azért az árért, amit rászánok a dologra. Elsőnek két dolog volt világos. Nem akartam 22"-nál kisebb monitort venni, valamint igyekeztem úgy az ár/teljesítmény vonalon mozogni, hogy egy véresszájú prohardver fórumos guru se nagyon tudjon belémkötni. Részben az oldal javaslata alapján esett a választásom a címben is említett típusra.
 
A hozzászólásokat is igyekeztem tüzetesen átvizsgálni, bár azok inkább arra akartak irányítani, hogy vegyek 24 collos, vagy annál nagyobb képátmérőjű kijelzőt az asztali számítógépemhez. Ráadásul, a hozzászólások nagy része azért sugallja, hogy több pénzt kellene szánni a dologra.
 
Korában én is úgy gondoltam, hogy egy monitor az tartós beruházás, nem csak 1-2 évet kiszolgáló jószág. Sajnos ebben tévedtem, ezért a választásnál inkább a 40 000 Ft környéki árkategóriát céloztam meg. Ha valami baj lenne 3 év után, akkor se nagyon bánkódjak.
 
A monitor paramétereit felsorolhatnám, de inkább linket adnék hozzájuk, mert egy kicsit buta vagyok a sok jellemző kapcsán. A főbb, kiemelendő dolgok, hogy IPS paneles, valamint HD felbontásra képes. A többiek "csak" számok, amik egy laikus számára nem mondanak sokat. De szerintem igazából csak a látvány számít.
 
Mit is értek látványon? Az előző monitornál túl sárga volt a fehér szín. Valamiért a LED-es lámpáknál is használt melegfehér fény kifejezés jutott róla mindig az eszembe. Jelen esetben azonban a fehér, valóban fehérnek tűnik. Fontos még, hogy sokkal jobb betekintési szöggel bír, mint az előző testvére. A HD felbontás számomra nem volt annyira fontos, de nem baj, ha jó sok minden fér el a monitoromon.
 
Filmet és sorozatot nézni is nagy élmény vele, de ezeket jobban szeretem inkább tévén nézni, kellemesen eldőlve, mint a monitor előtt ücsörögve.
 
Persze, tökéletesen nem vagyok vele elégedett. A monitor alsó részén vannak az érzékelők, amikkel a beállításokat lehet kezelni. Én sokkal jobban örültem volna fizikai gomboknak, mert így elég nehézkes a dolog, és a be-/kikapcsolás sem mindig egyértelmű. A HD felbontás egy kicsit ellop a videókártya teljesítményéből is, ami a mai kor követelményeinek már nem elég izmos. Csak az a gond, hogy annak cseréje, több más alkatrész cseréjét is hozná magával, amiket én egyáltalán nem szeretnék. Talán, majd egyszer, ha nyerek a lottón.
 
Mindenesetre, most úgy látom, nem volt rossz választás ez a monitor, amit már több hónapja használok. Igazán elégedett csak akkor lehetek majd a választásommal, ha már több évet is probléma mentesen kiszolgált.

Nincsenek megjegyzések: