2013/02/28

Csokis-banános muffin

Igazából az alaprecept a mindmegette.hu oldalról van, csak egy picit kiegészítettem. A saját blogomban is csak azért teszem közre, hogy könnyebben megtaláljam, ha meg akarom csinálni.
A muffinkészítést már volt, aki a sütikészítés egyik legaljának tartotta, mert igazából nagyon el sem lehet rontani. Össze kell keverni az összetevőket, aztán mehet a sütőbe.
 
Hozzávalók:
- 1 bögre liszt
- 1/4 bögre cukor
- 3 evőkanál kakaópor
- 1 csipet só
- 1 csomag sütőpor
- 1/4 bögre étolaj
- 1 bögre tej
- 1 tojás
- 2-3 érett banán
- ízlés szerint apróra vágott vagy összetört csoki
 
Első körben a száraz alapanyagokat keverem össze (a lisztet, cukrot, sót és sütőport). Ezt követően gépi habverőm verem egy kicsit a tojást, majd hozzáadom a tejet és az étolajat, majd ezt követően a "szárazanyagokat". Miután az egész elegyet összedolgoztam hozzákeverem fakanállal a felaprózott csokit, valamint a kis kockákra összevágott banánt. Ha az így kapott tésztaanyagot túl folyósnak találjuk, akkor egy kis liszttel még lehet sűríteni.
 
Én szilikonos muffinformákba szoktam önteni a tésztát, nagyjából mindegyik feléig. Előzetesen nem szoktam kikenni a formákat, mivel a szilikonosból könnyen kijön, másrészt van annyi olaj az elegyben, hogy ezt a feladatkört is ellása. 180 fokra előmelegített sütőbe teszem és nagyjából 20 percig sütöm. Nekem ez a mennyiség nagyjából 12-18 muffinra elegendő.
 
Látható, hogy nem egy bonyolult dolog muffint sütni. Ráadásul a banán akár el is hagyható, vagy más gyümölccsel helyettesíthető. Csokiból is saját belátásunkra van bízva, hogy milyent teszünk bele (itt lehetőség van a húsvéti- vagy mikulás csokik bedolgozására). Ha akarjuk, akkor a tésztába keverhetünk még tört diót, mogyorót vagy akár mandulát is.

Nincsenek megjegyzések: