2009/07/16

Fanboys (Rajongók)

Milyen már az, amikor Star Wars rajongók olyan filmet várnak, ami Star Wars rajongókról szól? Igazából nem kell már rá várni, meg lehet nézni, de azért elég érdekes kérdés.

Én tegnap vettem erőt magamon, hogy megnézzek egy vígjátékot. Sajnos, az elmúlt időszak vígjátéktermése olyan gyalázatosra sikerült, hogy már előre félek megnézni bármilyen jellegű ilyen filmet. Igazából nem tudtam, hogy mit várjak a Fanboystól. Már olvastam róla korábban előzeteseket, hogy miként készült, mi volt az alapötlet, miért változott meg, de igazából nem tudtam, hogy majd mit kapok.

Valójában kaptam egy teljesen átlagos tévéfilmet, ami Star Wars rajongókról szólt, hogy előre meg akarják nézni, a még el nem készült Baljós árnyak mozit. A jellegét tekintve páran biztosan a divatos szóval roadmovie címkét is ráragasztanák az egészre, mert bizonyára nagyon élvezetes lehet autóval átszelni az Egyesült Államok államait, miközben szól a rakendról (jelen esetben Rush). Még a tinivígjáték jelzőt is rá lehetne sütni, ha tinik lennének a szereplők. Mindegy... az egészből lett egy viszonylag élvezhető katyvasz.

És mégis... mi tette ezt a filmet számomra más vígjátéknál sokkal jobbá? A vendégszereplők, akiket sikerült felismernem. Vettek egy rakás ismeretlen főszereplőt (talán Kristen Bell neve valakinek mond valamit, nekem nem annyira) és egy rakás hírességet, néhány perc erejéig.

Ha jól emlékszem, akkor eredetileg Kevin Smith lett volna a rendező. Pár pillanatra ő is látható, még pedig Jay-el (tehát megjelenik Jay és Néma Bob). Aztán itt van William Shatner (aki nemcsak Kirk énjét jeleníti meg, hanem TJ Hookerét is), Danny Trejo (a baltával faragott arcú mexikói), és persze a Star Wars sztárok.

Nagyon nehezen esett le, hogy akit látok az Carrie Fisher, de Billy Dee Williams (Judge Reinhold szerepében, lol) nagyon egyértelmű volt. Meg persze a biztonsági őr Ray Park is elég kézenfekvő volt, már csak a támadása miatt is.

Összeségében a film nem volt olyan rossz, de aki nem nagyon jártas a Star Wars univerzumban az bizonyára nem fogja annyira élvezni.

Nincsenek megjegyzések: