2009/05/14

Star Trek

Újra kihasználtam a lehetőséget, hogy Évi és Annamária nem volt itthon, így nyugodtan elmehettem moziba. Mielőtt még nagyon önzőnek találnátok elmondom, hogy egy olyan filmet néztem meg, ami bizonyára nem érdekelte volna, csak végigszenvedte volna mellettem a két órát.

Eléggé várakozásteljesen ültem be a vászon elé, és a sok előzetes elmondása után valami nagy durranást vártam, erre nem egészen azt kaptam, amire számítottam. Tudom, azt is sokan elmondták előtte, hogy ez igazából egy két órás, akciódús, szemrágógumi, de ettől függetlenül még sokkal több józan gondolatot is elviselt volna. Az űrharcok és a csihipuhik persze kelleően izgalmasak voltak, és volt egy pár jelent, amikor Évi bizonyára megijedt volna, mert valami hirtelen a kamerában termet. A szereplők azonban nagyon rendben voltak, ahogy a poénok is. Szinte egyetlen pillanatra sem éreztem, hogy unalmas lenne. Azért a legelején egy picit aggódtam, hogy túl epikusra tervezik majd a többi jelenetet, de szerencsére nem úgy alakult.


A filmnél az alapvető koncepció az volt, hogy felrúgnak minden szabályt, és olyannal is meg akarják kedveltetni ezt az univerzumot, aki egyáltalán nem ismeri. Szerintem ezt bőven sikerült is elérniük. Lehet imádni a filmet, és közben kevésbé utálni, de attól az még tele van óriási nagy sületlenségekkel. Jobb, ha inkább nem is állunk le gondolkodni a tér-idő kontiuumot illetően, csak szánkat tátva követjük az eseményeket.

Nem maradt le senki, aki nem látta volna a korábbi Star Trek sorozatepizódokat vagy mozikat. Mindent teljesen az alapoktól kezd J. J. Abrams. A későbbiekben ismert U.S.S. Enterprise legénysége a szemünk előtt kerül betoborzásra. A karakterek jól eltaláltak és kellően humorosak is, bár pont a határon táncolnak a túlzott viccelődéseikkel. Azonban a karaktereket meglehetősen közhelyesre formázta valaki. Az oroszon az akcentusa miatt kell nevetni, az ázsia úgy küzd akár egy ninja, a főhős szívtipró szépfiú, és Spock majdnem olyan, mint egy vulkáni. Apropó Spock! A készítők nagyon ügyesen csempészték be ebbe a részbe az eredeti Spockot.

Azonban volt még pár dolog, ami zavart. Pici dolgok, amik kevésbé zavarták az egész filmélményt. Az egyik ilyen az az állandó kameraeffekt volt, amit mindannyian úgy ismerünk, "amikor a lencsén vagy képernyőn megtörik a fény". Amit szabad szemmel nem lehet látni, csak akkor, ha valamit kamerán át nézünk. A másik, hogy egy párszor úgy éreztem, hogy egyes rövid, néhány másodperces jelenetek olyan tévések. Ezt jobban megmagyarázni nem tudom, de valahogy elég tompák voltak a mozifilmhez. És persze ott van az egyik nyitójelenet, amikor a kis Kirk autózik. Valahogy nem jöttem arra rá, hogy mi volt annak a jelenetnek a célja. Lehet, hogy csak azért rakták be, mert a reklámozások során is elsütötték (ez amúgy elég nagy poén volt, mert ugye sokáig nem esett le, hogy Star Trekről van szó).

A film jó, bár sokkal jobban tetszett volna, ha nem várom annyira. Nem vagyok ugyan treki, és nem tudom produkálni azt a speciális kéztartást sem, de minden érdekel, ami sci-fi. A lényeg, hogy jól szórakoztam, és nem akartam az órámon az időt nézni. Érdemes megnézni... különösen moziban.

Nincsenek megjegyzések: