2008/06/21

Agatha Christie - Nyaraló gyilkosok

Az origo.hu oldalon volt egy nyereményjáték, ahol a CDV-sevenm felajánlott 3db Agatha Christie: Nyaraló gyilkosok című játékot. A jó válasz beküldése után az én nevemet is kidobta náluk az automata...


Kiváncsi vetettem magam bele a kalandba. Nem ismertem sem a könyvet, sem a belőle készített filmet, így teljesen szűzen vághattam bele a játékba. Kivételesen most nem olvastam át annyira tüzetesen a kézikönyvet, mint szoktam, de amennyit láttam belőle úgy tűnt, hogy nem lesz rossz fordítás. A dobozon azonban van egy furcsa fordítás, amire már többen felhívták a figyelmet a különböző fórumokon. Tükörben le van fordítva az, hogy "szürke cellák", ez egyértelmű utalás lenne az agytekervényekre, de mindegy...

A játék telepítője nagyon egyszerű, és elég gyorsan végez, mert nagyjából csak olyan 1,5gigabyte helyet foglal el a merevlemezen. További plusz pont, hogy nem kell a lemeznek a meghajtóban lennie játék közben. Így legalább megúsztam azt, hogy különböző orosz vagy milyen oldalakról leszedjek valami "no-disk crack"-et. Igen, én eredeti játékoknál is sűrűn megteszem, ha azzal meg tudom kímélni a lemezmeghajtóm állandó felpörgését vagy a lemez kopását, karcolódását.

A játék maga elég jól sikerült, remek kis nyomozós kaland, bár néhol majdnem beletört a bicskám, ha nem lett volna hozzá végigjátszás. Az elején egy madzagot nem sikerült megtalálnom a tengerparton. Néhol egy kicsit jobban segíthetett volna a szöveg tapogatódzásban, de a tárgyak különféle kombinálásával nagyon könnyen megoldható volt a feladat. A beszélgetések során egy kicsit úgy éreztem magam, mintha egy csőben lennék, mert bármit feleltem egy irányba ment az egész beszélgetés. Talán egy vagy két helyen volt olyan, hogy létezett igazi választási lehetőség.

Szerencsére a játék fordítása egész jól sikerült, bár néhol volt benne néhány gépelési hiba, néhány magyartalan mondat, de legalább nem volt félrefordítás (vagy csak nem vettem észre).


Azonban volt néhány súlyosabb gond is. Az egyik az, amikor egy (szabályosan!) összetépett papírt kellett kirakós módjára összerakni. A keretekkel semmi gond nem volt, de a középső tartalom olasz(!) nyelven volt. A sortávokból nagyjából rá lehetett jönni, de még akkor mindig az volt, hogy értelmes olasz szavakat kellett összerakni. Újabb poén, hogy amikor elkészült a kirakós, akkor angol nyelvű lett! Szerencsére mikor Poirot iratain keresztül néztem meg utólag, akkor már magyar nyelvű volt. A másik bosszantó gond a végén jelentkezett... Miután az ügy lezárult, volt még egy befejezetlen nyomozása Hastings-nek, azaz annak a személynek, akinek a bőrébe bújva vittük végig a játékot. (Újabb poén, hogy mi Hastings, Hastings pedig Poirot bőrébe bújt bele a játék során.) Szóval a végén a telefonnal a GENIUS szónak megfelelő számokat kellett volna tárcsázni a telefonon, úgy mintha sms-t írnánk. Azonban ez is magyarítva lett, és egy 10 karakteres számot kellett a végén tárcsáznánunk.

Ezen bosszantó hibák ellenére nagyon jól szórakoztam, és külön öröm volt számomra, hogy ezt magyar nyelven tehettem meg! (Ez a bejegyzés a Magyarítások Portálra is felkerül!)

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!

Ne haragudj, hogy zavarlak, de most olvastam, hogy te már végigjátszottad a játékot. Nos nekem lenne egy olyan problémám, hogy elakadtam egy résznél, és egyszerúen nem jutok tovább. Végigjátszást pedig sehol sem találok. Mikor megölik Arlenát és Poaro a helyszínre siett, nos ott mit kell pontosan csinálni ahhoz, hogy továbbjuss? Öszeszedtem mindent, mindenkivel beszéltem letakarítottam a barlangban a vitorlacsavart stb. Mégsem történik semmi.
Kérlek, ha tudsz segíts nekem! Az email címem: zangel@citromail.hu
Előre is köszönettel: Angéla

Névtelen írta...

Szia, légyszives segíts nekem a levelet összerakni.Már nincs több ötletem, mégsem enged tovább.
A keret tuti jó, a szöveget már napok óta variálom...
Segíts kérlek, köszönöm!!
domiko@t-online.hu
Dobó Anikó

Névtelen írta...

Szia! én még most szereztem meg. De nekem nincs hozzá se magyarosítás se végigjátszás. Nem tudnád nekem linkbe vagy valahogy a végigjátszást mert nekem az lenne a fontos elküldeni e-mailba. Az e-mail címem: nikolett940329@citromail.hu Előrre is köcce: Niszky.

RaveAir írta...

A játék nálunk magyarul jelent meg, ezért nincsen hozzá külön magyarítás.
Létezik hozzá azonban végigjátszás, de csak angol nyelven, ezt pedig itt lehet megtalálni: http://www.the-spoiler.com/ADVENTURE/Awe.games/agatha.christie.evil.under.the.sun.1/agathachristieevilunderthesun.htm

Itt van egy kép a kirakandó levélről is, amely a magyar vezióban olaszul van jelen. Így elég nehéz kirakni, de lehetséges. A szélein kell elindulni, aztán az égésnyomokat kell figyelni.