2007/10/17

Silent Hill - A halott város

Igazából már korábban megnéztem ezt a filmet (még valamikor a római utazás előtt), csak még most jutottam el oda, hogy véleményt nyilvánítsak róla.

Megmondom őszintén, hogy a film alapjául szolgáló játékot/játékokat nem nagyon ismertem, csupán annyit tudtam róla, hogy készült hozzá nem hivatalos szinkron. Azt is bevallom, hogy nem vagyok a horror filmek rajongója sem, bár ez a film inkább thiller, mivel sokkal inkább volt számomra ijesztő, mint gyomorforgató.

Kíváncsian raktam be a lemezt a lejátszóba, és vártam, hogy mi történik. Igazából azt hiszem, hogy egy viszonylag átlagos alkotást láthattam. Köd, ijesztő hangok, idióta rohangálás, a végén érdekes befejezés. Azt végkép nem értettem, hogy miért volt szükség Sean Beam-re, mert nagyon idegenül mozgott a filmben...

A film közben és után azon gondolkodtam, hogy miért szinte csak horror jellegű játékokból lesz később mozi? Alien vs. Predator, Resident Evil, Egyedül a sötétben (ami szerintem a kategóriájában nem olyan rossz film, csak a szerencsétlen névválasztás, és hogy a játékhoz semmi köze eléggé kikezdte mind az alkotást, mind a rendezőt), Doom, és a fene sem tudja még, hogy mi. A felesleges reakciókat megelőzve megemlíteném, hogy tudom volt a Tomb Raider, és jön a Hitman is, de ezeket inkább csak véletlennek mondanám.

Visszatérve a Silent Hillre... Mint mondtam egész átlagos, de ugyanakkor kellemes alkotás, kitölti az időt, nem vontatott és nem mondanám unalmasnak sem. Azért azt sem mondom, hogy korszakalkotó, és aki nem látta az feltétlenül nézze meg...

Nincsenek megjegyzések: