2009/02/03

A múmia és a sárkánycsászár sírja

Ennek a filmnek a megnézését is halogatom már néhány hete vagy hónapja. Valahogy még soha nem jutottam oda, hogy Évivel megnézhettem volna. Igaz, őt nem is érdekelte. De végül ez is sorra került.


A korábbi részek felemás érzéseket keltettek bennem. Az első részt szerettem, egy igazi Indiana Jones pótló mozi volt. Szinte minden meg volt benne, ami egy jó kalandfilmhez kell. Azonban a második részt - szerintem - nagyon eltolták. A gyerek szállal Disney-esebre vették a figurát, és máris kevésbé lehetett komolyan venni az amúgy sem komoly filmet.

Itt még tovább szaladt a történet, ugyanis a srácból már igazi kalandkorú felnőtt lett, és láthatóan az apa nyomdokaiba szegődött... persze, annak tudta nélkül. A bevezető néhány perc azonban mégsem ennek a bemutatásával kezdődik, sokkal inkább a bonyodalom későbbi forrásával.

A film elég szórakoztató, a számítógépes trükkök is a helyén vannak, csak sajnos az egész elég bugyuta. A jetik megjelenése pedig igazi mélypont. Hogy nem tudtak valami mást kitalálni, miért nem voltak igazi meglepő ötleteik?

Kiváncsi vagyok, hogy merre fog elmenni ez a Múmia franchise. (De idióta szó ez, amire még magyar megfelelő sincsen rá igazából. A kevésbé értők számára dióhéjban a jelentése. Igazából egy márkanév, mely mögött ott van maga a tartalom, a belső elkészítési mód, a főbb vázak, stb. Igazából a franchise-ra a legjobb példaként a McDonald'st szokták említeni. Mert igazából nem a cég jött be Magyaroszágra, hanem megvásárolták a márkanév alatt, a termék árusítási jogát, hogy azt a saját, tervek alapján elkészített, értékesítő ponton árulhassák. Lehet, hogy nem voltam teljesen pontos, de talán érthető a lényeg.)

Igazából ez egy teljesen nézhető mozi, rengeteg hülyeséggel, és néhány élvezhető humorszilánkkal. Azonban valahogy nem teljes. Nem volt igazán borzasztó, de Évinek valamiért nem tetszett. Lehet, hogy már az eleve tartózkodás volt az oka, vagy pedig az a dolog, amit én is hiányoltam... az igazi hangulat.

Nincsenek megjegyzések: