2009/02/03

Egy meg nem érkezett csomag története

Régen még töretlenül hittem a Magyar Postában. (Erősen zárójelben jegyezném még, hogy nekem csak sok év távlatából esett le igazán, hogy az Antenna Hungária is a Magyar Postából vált ki.) Elég gyorsan és stabilan kiszállították mindig a csomagokat, aztán lett egy törés...

Svájcban voltunk nászúton, vagy inkább kirándulni az esküvő után. Csináltunk rengeteg digitális fényképet, amit csak hónapokkal később válogattunk ki. Újabb hetek teltek el mire elhatároztuk, hogy ebből képeket is kellene majd valahol előhívni. Kalandos volt ugye a dolog, mert elsőre nem sikerültek úgy az "akciós" képek, ahogy szerettük volna. Elég annyi, hogy elég fos minőségben állították elő a Media Markt-os képeket, arról nem is beszélve, hogy az alját, tetejét, vagy oldalát levágták a képnek.

Botor módon (utólag okos az ember) visszaadtuk a képeket, és kértünk újakat, normális minőségben. A cég korrekt módon ráállt a dologra, majd kiposta a képeket. Mi valószínűsíthetően akkor nem voltunk otthon, amikor a kézbesítés megtörtént, mert nem kaptunk semmit. Teltek a hetek, Évi betelefonált a MM-be, hogy mi van, erre jött a válasz, hogy ők postára adták, és már meg kellett, hogy érkezzen. Évi nyomozott a postán, ahol kiderült, hogy kézbesítették a csomagot... Kérdés, hogy kinek. Azóta sincsen meg.

Ekkor Évi elég nagy balhét kivágott a postán, ezért már előre köszön neki a kézbesítő is, és a mostanában összevaterázott babacuccok miatt mindig felcsengetett, vagy éppen fel is hozta az emelettre. Úgy tűnt, hogy minden jó lesz...

Az egyik soha nem látott netes cimborám feladott nekem egy eredeti játékdvd-t tartalmazó ajánlott, A4-es méretű levelet. Vártam a postást, Évi szinte mindig itthon volt, nekem meg nem jött a csomag. Majdnem eltelt 2 hét, amire elmentem a postára, hogy mi van. Elég sokszor van az, hogy kapásból csak a 3. értesítést kapjuk meg, és az előző kettő valahogy kimarad. Türelmes voltam, mert a kézbesítő is ember...

Elmentem a postára. Kivártam a sort, megmondtam a nőnek, hogy ki adta fel és honnan a cuccot, erre ő közölte, hogy kell valami bizonylatszám. Remek, a 21. században nem elég megadni 4-5 ismeretlent, még egy továbbira is szükség van. A netes cimborát megkérdeztem, ő megadta. Következő nap újra posta. A nő végignézte a lajstromot, és azt mondta, hogy a levél nem is járt náluk, a kézbesítő rögtön kihozta, és odaadta... He? Mondom ajánlott küldemény volt, valakinek alá kellett volna írnia. Erre a válasz: Nem, mert ha ZÁRT levélszekrény van, akkor, elég bedobni. Remek...

Most gondoljuk végig a dolgot. Nagyjából mindenki tudja, hogy miként néz ki egy sima levélszerkény, ami panelházak tucatjaiban is megtalálható. Normális esetben egy A4-es borítékot csak belegyűrni vagy hajtogatni lehetne! Hiába zárt az a levélszekrény, mégis elég nagy az esélye annak, hogy a levél ki fog belőle lógni. Sok értelme van ekkor, hogy zárt vagy sem...

Nem adtam még ekkor sem fel a dolgot. Írtam egy szöveget a társasház üzenőfalára, valamint a postaládára a következő szöveggel:

"Tisztelt Lakótársak!

A Magyar Posta budafoki fiókja szerint 2009. január 16-án, pénteken, a postás „kézbesített” a ZÁRT levélszekrényembe egy A4-es nagyságú, AJÁNLOTTAN küldött levelet. Ezt azonban valamilyen rejtélyes okból kifolyólag nem kaptam meg, ugyanis nem találtam meg a levélszekrényemben.

Amennyiben tudnak valamit a borítékról és annak tartalmának hollétéről, úgy legyenek szívesek tájékoztatni valamelyik elérhetőségemen."

A végén még megadtam a postai címemet, ha valaki nem tudná, valamint az e-mail címemet és a telefonszámomat. Másnap jött is a telefonhívás! Ihaj! Megvan a csomag! Igaz, hogy menet közben már megjárt 2db szomszédot is, de megvan! Hurrá! Erre hazamegyek, és kiderül, hogy egy egészen más csomag, amit Évi vaterázott... Remek. Ezt bebuktam...

A helyzetet még csak rontotta az a dolog, hogy az elküldött játékról a netes cimbora, nevezzük nevén, ha már ennyit szerepelt, Minigun, írt egy cikket, amit a játék kiadója egy picit nehezményezett. A barátomnak bizonyítania kellett volna az igazát a kézikönyvben lévő hibákkal kapcsolatban, amit annak hiányában nem tudott megtenni. Idő közben a netes társadalom segített rajta, és ma már meg tudta írni a választ...

Az események kapcsán felmerült bennem, hogy mi lenne a helyes lépés. Írjam ki a ládára, hogy ajánlott küldeményt, legyen az levél vagy csomag, csak személyesen, kézbe veszek át? Ha nem tudnak csengőszóval előcsalogatni, akkor abban az esetben a postára is bemegyek csak, hogy ne kockáztassam a küldeményt? Ha valami hasonlót kiírok a ZÁRT levélszekrényemre, akkor azt a postás fel tudja majd fogni? Miért van ajánlott levél, ha nem ér semmit? Van-e értelme valaki ellen feljelentést tenni? Nem vagyok benne biztos, hogy a postás volt az elkövető, bárki lehetett, aki bejött a házba. Vádaskodni nem lenne szép, de akkor is dühít az egész helyzet.

1 megjegyzés:

Duchon Jenő írta...

Legközelebb tértivevénnyel küldjetek ilyent. Az ugyanolyan, mint az ajánlott, de ekkor a fogadó félnek alá kell írnia egy lapot, hogy átvette, amelyet aztán a feladó is megkap.

Mindamellett felháborító, hogy ennyire lehet megbízni a postában, azaz semennyire... :(