2009/03/24

LG W2252TQ-PF monitor

Már közel egy hónapja tudom birtokomban az LG W2252TQ-PF névre hallgató monitort. Volt már időm tesztelni és kiismerni, ezért most megosztom a vele való gondolataimat.

A régi 17"-os CRT monitoromat már ideje volt lecserélni. Sokszor nem volt elég az 1024x768 képpont, és ennél többre volt szükségem. Első körben a 22"-os Samsung monitorokat néztem, de sajnos már nem találtam azt a típust, amit hónapokkal korábban kinéztem. Elég sokat érdeklődtem a neten, teszteket nézegettem, majd végül nem egy Samu monitor mellett tettem le a voksomat, hanem az LG-nél. Érdekes módon ezt már első körben ki akartam volna zárni, de többeknek sikerült meggyőzni-e, hogy ez jó választás lehet számomra.


Nézzük csak gyorsan a jellemzőit. Aki érti, annak nem kell magyarázni, aki meg nem érti, annak úgyis mindegy... 2ms válaszidő, 1680x1050 pixeles felbontás, 300 cd/m2 fényerő, 10000:1 kontraszt arány, 170/170 fokos látószög, 3 napos pixelhiba garancia és viszonylag kedvező netes visszhangok és tapasztalatok.

Egy szerdai napon 11 óra körül adtam fel a rendelést, és péntek reggel fél8ra már ki is hozta a futár. Nem sokat tököltek... Ez így pont optimális volt, mert rendelkezésemre állt az egész hétvége az esetleges hibák feltárására. A monitor "összerakása" jó kis legózási feladat volt, de szerencsére nem okozott nagy problémát. A mellékelt kábelekkel hozzákötöttem a géphez és az áramforráshoz, feltelepítettem a hozzá kapott lemezen lévő dolgokat, majd nekiláttam tesztelni. Kerestem az esetleges pixelhibákat, megnéztem a felbontásokat, futtattam rajta filmet és játékot.

Összességében nagyon kellemes benyomásom lett a monitorról. Igaz, hogy egy kicsit állítgatni kellett a színeket, a fényerőt és a kontrasztot, de talán sikerült megtalálnom a saját magam számára optimális értékeket. Ami picit zavaró, hogy a hirtelen fényváltásokra egy picit lassabban reagál a monitor, valamint hogy a 16:9 és 4:3 képarány váltást még nem tudtam megoldani gyorsbillentyűből.

Nincsenek megjegyzések: