Hmm... a tegnapi nap egy kicsit mellbe vágott, hogy mekkora tömeg vonult ki a Hungaroringre. Persze, nem kellett volna megdöbbennem, mert az esemény ingyen volt, és a Forma1-re nem teheti meg (főleg anyagi okok) miatt a kilátogatást, az most ott volt a lelátón.
Azért meglehetősen égő, hogy elég nehéz megközelíteni autóval a pályát, mivel az infrastruktúra közel sem nevezhető remeknek. Nem tudom, hogy az autópályán mennyivel volt jobb a helyzet, de az biztos, hogy 3-as út felől elég dugós volt a helyzet... köszönhetően azoknak a jelzőlámpáknak, amiket most az esemény miatt nem sikerült átprogramozni. Amúgy ez is egy tipikus magyar jelenség... Legyen bármilyen nagy esemény Magyarországon, amiről már hónapokkal előre tudják, hogy nagy lesz, és a közlekedést nem tudják megoldani. Ha valami koncert van az Arénában, akkor nem tudnak 1-2 plusz metrót indítani, sőt az utolsó metró indulását sem tudják kitolni, és persze nincsen "vészforgatókönyvek" és "menekülő útvonalak". A hungaroringi helyzetet csak tetézte a parkolók komolysága. El tudom képzelni, hogy mekkora gáz lehetett tavaly, amikor esett az eső, és a sok szerencsétlen ott parkolt és közelekedett a sárban és esőben.
Nagyon jó volt újra autózúgást hallani! Sajnos az öszképet nagyban rombolta, hogy egyéb zenei események is voltak a pálya mögött, amik egyáltalán nem hiányoztak. 100 Folk Celsius, Irigy hónaljmirigy, Kontor Tamás(?), Szabó Eszter(?) Rúzsa (Sándor) Magdi... Mi szükség volt rátok drága művészek? Csak rontottátok a járművek hangjának élvezetét. Ráadásul akkor is szólt a zene, amikor szerencsétlen futamgyőztesnek lejátszották a himnuszt...
Érdekes, hogy mekkora nagy esemény volt, és sem a helyszínen, sem pedig máshol nem volt róla különösebb tájékoztatás. Egyedül a Pesti Est különszáma nyújtott egy kis információt. Bár túl sokat nem, de azt legalább tudtuk, hogy mikor milyen esemény következik. Az azonban nem lett volna rossz, ha kaptunk volna valami füzetet, amiben benne van, hogy kik fognak versenyezni és milyen rajtszámmal. A 3.5 literes autóknál is csak azért tudtuk, mert a szemben lévő boxutcában nagy betűvel ki voltak írva a garázsok fölé.
Az eseményre, ki más, mint meg Adri (ezúttal is újra köszönet neki!) szerezte jegyeket. A szervezők igencsak megoldhatták volna, hogy ülőhelyre adják a jegyeket, és nem úgy csak összevissza, mert így egy picit harcolni kellett a jobb helyekért.
A versenyek maguk egész jók voltak, csak sajna, mint mondtam nem tudtuk, hogy ki kivel harcol. A kivetítő távol is volt, meg túl kicsik is voltak rajta a feliratok. Az is gáz volt, hogy (szerintem) a legjobb hely, a célegyenes végi kanyar közelében lévő lelátó nem fedett. Így nem védett volna a naptól, ezért kényszerből a Super Gold tribünön voltunk. Nem tudom, hogy mitől szuper arany, amikor vannak tőle jobb helyek is.
Évi annyira nem élvezte a dolgot. Nem tetszett neki a dugó, a nagy zaj, és a szerinte értelmetlen körözés. Mondjuk az én kedvemet is elvette a dologtól a sok negatív dolog, ezért nem is mentük ki a vasárnapi napra.
Az eseményekről... A 3,5 literesek versenye jó volt, láttunk néhány előzést is. Az egy F1-es futamon beugró Vettel elég bénán ment... A Meganok versenye annyira nem kötött le, pedig a Pesti Est szerint nagyon izgalmas lett volna. A 2.0-s formula autók megint csak jók voltak, de szerintem pofátlanság volt a Campus-os autókat akkor a pályára engedni, amikor a győztesnek szólt a himnusz. Jó volt látni vezetni a mi Baumgartner Zsoltunkat is... ha ügyes, akkor talán egy kis tesztet is végrehajtott a néhány kör alatt a Renault számára. Köztudottan jó tesztelő, ha pilóták nem is Schumacher... Három hét múlva magyar nagydíj, és szerintem egy kis tapasztalat jól jön az idén gyengébben muzsikáló Renault F1 csapatnak. Érdekes volt még a versenyautók felvonulása is. Egy fickó a Renault 5-ösével igencsak elemében volt, és mutatott néhány kézifékes, 360 fokos pörgést. A mi hasonló kategóriájú autónkkal én ezt nem mertem volna megcsinálni.
Összességében azt mondhatom el, hogy a sok negatívum ellenére is jó volt a szombati nap, és mindenkinek csak ajánlani tudom. Hangban és versenyben nem sokkal rosszabb a 3.5 Renault autók versenye, mint a F1, csak lehetne jobb a tájékoztatás...
1 megjegyzés:
Nekem motgp jobban tetszik most nekem, mert sokkal izgalmasabb és gyorsabb is egyegy verseny! Bár ezt akkor mondom, amikor néha Tour De France-t nézek:D
Megjegyzés küldése