2010/05/23

Légió (Legion)

Valami olyasmivel akartam kezdeni ezen írásomat, hogy nemrégiben olvastam bukott angyalokról egy könyvet, és most pedig láttam egyet. Sajnos, mind a kettőben az volt a közös, hogy egyik sem volt valami nagy durranás.

Már az első néhány perc után elkezdtem a fészkelődést, és éreztem, hogy ez nem az én filmem. Az egész egy rövid történetecske elmondásával kezdődött, ami a legvégén újra elhangzik. Ez még nem adott okot aggodalomra, mert innen még bármi megtörténhetett.


Aztán aláhullott az égből egy szárnyas angyal, aki később megfosztotta magát szárnyaitól. Mivel az egész jelenet sötétben játszódott, ezért túl sok mindent nem lehetett látni, csak a patakvért. Itt elkezdtem aggódni, mert féltem az egész film csak valami sötétben való bolyongás és küzdelem lesz, látványosnak szánt gyors vágásokkal, hogy még véletlenül sem lehessen látni semmit.

Azt ezt követő, fényes, sivatagi helyszín ahelyett, hogy pozitív mederbe terelte volna a Légió iránti érzéseimet, pont fordított hatást ért el. Eleve nem nagyon szeretem az ilyen környezeteket. Lepukkant pihenőhely, a semmi közepén. Por, kosz, meleg, izzadtságtól gyöngyöző homlokok, szőrös helyiek... Mondanom sem kellett, hogy az egészet az tetőzte be, amikor az említett helyszínen eljött az este.

Apró feszengéseim ellenére a film nem is volt olyan borzasztó, és helyenként igencsak szórakoztatott. A test átvevő, démoni angyalok levágásra váró birkaként sétáltak be a golyózáporba. Egy pillanatra el is gondolkodtam, hogy miért kell őket agyatlan zombiként ábrázolni. Mondanom sem kell, hogy a korábban felsoroltakon kívül még ezer sebből vérzett az egész sztori.

Kronológikus sorrendben: Miért kell egy levágott szárnyú angyalnál összevarrni a sebet? Miért kell az előzetesekben ellőni az össze jó részt? Mi szükség van elcsépelten ható aranyigazságok pátoszi kinyilatkoztatására? Mi szükség volt erre a szemtelen lopásokkal teli filmre?

Mert ugye tele volt érezhető elemekkel. Sorolnám is azokat a filmeket, amikre ráismertem, és még az eszemben vannak. Igaz, hogy még 3 órája sincsen, hogy láttam, de már rengeteget felejtettem. Szóval... Terminátor (megjelenés, cél a baba védelmezése vagy likvidálása), Alkonyattól pirkadatig (sivatagi helyszín, szereplők viselkedése), Chucky (bár ott baba volt, itt meg kisgyerek), Mátrix (kabátban, nagy fegyverekkel való gyilkolászás), zombis filmek és még bőven sorolhatnám.

Mit is mondhatnék összegzésül. Egyszer nézhető, de csak akkor nézzük meg, ha van felesleges két óránk, amit másra nem tudunk már pazarolni. Angyalok, gyilkolászás, szülés, sok sületlenség...

Nincsenek megjegyzések: