2009/06/08

Legendák 2

Néhány hete fejeztem be a Robert Silverberg válogatásában a Legendák 2 kötetet. Az első könyvben is igazán remek írók művei szerepeltek, de a folytatásban sikerült még további remek írók alkotásait bemutatni.

Előzetesben lenne néhány szavam a könyvről. Az Alexandra-tól vettem meg, ráadásul elég szép kedvezménnyel. Ezért talán nem kellett volna meglepődnöm, amikor a papírcsomagolásból egy olyan könyv jött ki, amin egy Auchan logós ármatrica azt mutatta, hogy a könyvet már kilós akcióban is szerették volna eladni. A borító egy picit viseletesnek tűnt, de szerencsére a belső lapok már egy új könyv benyomását keltették.


Elsőnek Terry Pratchett Korongvilága került bemutatásra. A tenger és a kis halak című alkotásban a fantáziavilág boszorkányai kerültek terítékre. Megmondom őszintén, hogy ez alapján elég nagy kedvet kaptam Pratchetthez. A korábban tőle olvasott művektől nem voltam annyira elájulva, de a rövid kis történet nagyon a helyén volt. Ugyan még most is olvasom a Mágia fényét, de már alig várom, hogy valami boszorkányosat olvassak inkább tőle.

Ezt követte az összeállítást készítő szerző Majipoor világa. Robert Silverberg A Hetedik szentély című irománya egész jóra sikerült. Furcsa egy világ, ahol a messzi űrből érkezett idegenek a nomádabb körülmények között is használják a fejlett technika néhány vívmányát. Az könyvben szereplő rövid történet egy nyomozós kaland volt, amin nagyon jól szórakoztam.

George R. R. Martint azt hiszem, hogy be sem kellene mutatnom. Silverberg azon éppen ezen fáradozik, hogy megismertesse a Tűz és Jég dala fantasyfolyam világát A kóbor lovag történetén keresztül. A mester ezen írása után nem kaptam volna túl nagy kedvet vaskos könyveihez (amiket most újra kiadtak az Alexandránál), mert csak egy átlagosnak mondható lovagregényt kapunk, szinte várható csattanóval. A sok lovag és család felsorolásánál pedig csak kapkodni tudjuk a fejünket, és azt sem tudjuk, hogy ki kivel van. A történet azonban elég olvasmányos lett, és mindenképpen megérte elolvasni.

Szintén tartalmazott enyhébb sci-fi utalásokat Anne McCaffrey: Pern futára című írása is, amely Pern világát szándékozott bemutatni. Talán a válogatáskötetből ez a mű tetszett a legkevésbé. Az írónő ugyan szépen és olvasmányosan ír, de valahogy a történet annyira nem fogott meg, és igazából nem is nagyon tudtam hová tenni. Egy picit annyiban hasonlított GRRM írásához, hogy itt sem voltak igazán fantasy elemek, és csak egy középkorinak tűnő világ került bemutatásra.

Robert Jordan-ről és Az Idő Kereke fantasy-hömpölyegről már elég sokat és sokhelyen hallottam, de igazából még nem találkoztam írásával. Valamint, mivel tudtam, hogy több könyvről van szó, ezért esélytelennek láttam belekezdeni a dologba. Az új tavasz című írása rengeteg kérdést felvetett. Látszik, hogy egy összetett és bonyolult világról van szó, amit elsőre nem is olyan könnyű megismerni. A részletek között itt is majdnem elveszett a tartalom. Eseményeknek azonban nem voltam híján, de egy ilyen rövid történet alapján nem tudnám megítélni, hogy szeretnék-e Robert Jordant olvasni.

Összességében a könyv jó beruházás volt. Sikerült jót szórakoznom, illetve sikerült más fantasy írókat is megismernem. Az első kötettel együtt mindenféleképpen ajánlott!

Nincsenek megjegyzések: