Az egyik kedves barátom említést tett a blogjában, hogy felkerültek a címben szereplő lemezre, ezért úgy gondoltam, hogy kivételt teszek a (magyar) house irányzattal, és végighallgatom.
Sajnos azt kell mondanom, hogy nem csalódtam, mert nem jött be... Pedig én próbáltam nagyon figyelni, és pozitívan hozzáállni a dolgokhoz, de valahogy nem. És sajnos már az első számtól. Pedig a Náksi & Brunner formáció az, akit még valamennyire elismerek magyar house körökben, de ez lehet, hogy csak azért van, mert korábban Náksi vitte a Soho Partyt. Az ő számuk egyszerűen összeszedetlen, és nagyon durvák a váltások, vagy az is lehet, hogy a vokális rész nem való bele. Mikor anno még a Fast Tracker 2-vel zenéket csináltunk, akkor a haverok leszedték volna a fejemet, ha ilyen durva váltásokat pakolok bele.
Igazából két szám volt, ami valamilyen szinten tetszett, egyik a barátomék csapának műve (Vanilla Creep & Newik feat. Virág - I stand by your side (Original edit), míg a másik a Belocca & Soneec - What a feelin (Test edit).
Igazából több gondom is volt. Nem értem, hogyha egyszer egy magyar válogatásról van szó, akkor miért nem tudnak magyar nyelvű számot is felpakolni a korongra, vagy magyarul már túl degradáló lenne? Menet közben meg persze a diszkóban magyar nyelven a lemezlovasok gusztustalanul tudnak káromkodni, és a 18 éven alattiakkal boldogan skántáltatni, hogy "sz*pjon le". Szörnyű... Szerencsére ez az album trágárság mentes volt.
Az egyik munkatársnőm elég jól ismeri magyar house lemezpörgetőket, mivel a kedvese is közéjük tartozik, bár egy picit más, nem ennyire kedvelt stílusban. Szóval ő mesélte, hogy ezt a Hamvai PG-t a szakma legaljának tartják. Nem tudom... Igazából nekem nem nagyon volt gondom a számaival, azon kívül, hogy nem jöttek be. Bár ez az egész gusztustalan kiabálós dolog tőle jön, és ez feletébb elítélendő... Azt hiszem, hogy csupán irigyek. Míg más elektronikus műfajokban sorra jönnek a muzsikagyártóink nemzetközi elismerései, addig a house-ban nem igazán. Elég csak Sunny Laxra gondolni, akit előszerettel játszanak nagy lemezlovasok, és a DJ MAG szavazása szerint tavaly benne voltak a nemzetközi top 200-ban. Tehát még csak nem is kellene említeni a Myon & Shane 54 formációt, aki a 400. ASOT ünnepi adásán ott lehetett vendégelőadóként, és a tavalyi évben az Above & Beyond - Trance Around the World műsorának legjobb vendégmixét adták. Szóval lenne még hová fejlődni... lehet, hogy majd lesz valaki, aki megcáfol, de az ilyen hozzászólásokat is szívesen várom.
Visszatérve az albumra. Végig ment a pumpálás, ami azt az érzést keltette bennem, mintha valaki egy teremben, több társsal együtt, egy helyben toporog, és lassan mozog. Erre mondta anno az egyik salgótarjáni zeneboltos srác, hogy tipikus füves zene, azaz csak fűvel lehet élvezni. Igazából a háttérben elszólt, de bulizni valahogy nem nagyon tudnék rá. Hiányzik belőle a pörgés, vagy az emelkedettség, nem az én stílusom.
Nem állt szándékomban leszólni az albumot, mert lehet, hogy a stílust kedvelőknek nagyon bejön, és valóban a szakma csúcsa, de van egy olyan érzésem, hogy ez még lehetne jobb. A Vanilia Creepnek azonban annyit üzennék még, hogy gyerünk, csak így tovább, és az sem lenne baj, hogy még vinnék mellette a dance stílust is.
2 megjegyzés:
Hm... azért ezen a lemezen van nem egy nemzetközileg elismert magyar produceri munka, elég a Muzzaikra gondolni, vagy a neked bejövősebb Belocca & Soneec. Amely formációból Soneec szintén a fentebb említett Muzzaik tagja. Náksi és Brunner első darabja pedig nem Náksi és Brunner zene, csak remix, és elkövetője a B Brothers. Szerintem nem durvák a váltások, abszolute stílushű dolog.
Asszem a 4. track a Náksiéké teljesen, a Miami beach... Na az igazán frankó lett szerintem:) De nekem pl. a Sandy Martinez a kedvenc a lemezen:)
A house műfajnak pedig megvan az a sajátossága, hogy 126-132 bpm között mozog a tempója. Nyilván az általad szeretett trance stílus 136-tól indul, pörgősebb, és az átmenetek finomabbak, mint a modern tánczenénél.
Sunny Laxx-szal évekkel ezelőtt leveleztem is párat, minden elismerésem az övé, jól dolgozik, külföldön biztos elismert, viszont hallottál már itthon olyan bulit, ahova rá elmentek 4000-en?
Hamvai PG-nek havi 20-30 bulija van... És az ún. művész dj-k-nek nem tetszhet a munkája, akik nem kapnak lehetőséget. Én azt mondom, a dj azért dj, hogy szórakoztasson, neki azt kell játszania, amit a legnagyobb réteg szeret. Ebből él ugyanis:)
üdv.:T.Brother/Vanilla Creep
Nahh... Ezt vártam, hogy megcáfolsz. Ez jó, mert így legalább tudom, hogy vannak olyan house dj-k vagy producerek is, akiket játszanak külföldi lemezpörgetők.
Az viszont nagyobb gond, hogy hiába elismert valaki külföldön Magyarországon még nem biztos. Az általad és általam említett nevekből valóban nem töltenének meg 4000-es nagy terméket. De erre talán még a nálunk nagyobb magyar nevek sem biztos, hogy képesek lennének.
Abban is igazad van, hogy kisebbeknek könnyen lehet kifogása a nagyobbakkal szemben, hiszen az ő kárukra sikeresebbek. Hamvai PG-nek meg volt egy húzása, amivel sikerült nagyobb tömegeket maga mellé vagy mögé állítani. Ezt el kell ismermen, még akkor is, ha nem teljesen értek egyet a hangvétellel és az előadásmóddal. De mint te is mondtad, ebből él. Miért kellene ezért elítélnem? (Mondjuk azért mégiscsak elítélhetném tömegek rossz irányba történő befolyásolása miatt, de erről a tömegek is tehetnek, hogy egyáltalán így befogadják.)
A magyarázataidat is elfogadom, de ettől függetlenül nekem az 1. track váltásai még mindig durvának hangoznak. Csak annyiban változtatnék a véleményemen, hogy nem a Náksi és Brunner formációra kenem a dolgot. :)
Megjegyzés küldése