2009/09/14

Szilikonos, hajlítható billentyűzet - teszt

Végül a kíváncsiság elsöprő győzelmet aratott az előzetes józan átgondolással szemben, és vettem egy szilikonos billentyűzetet.

Elsőre az a gondolat jött, hogy milyen praktikus egy találmány, mert könnyen csomagolható, szállítható, sőt ha sikerül bármivel leönteni, akkor nagyon könnyű a takarítása is. Ezekben a vásárlást követően sem csalódtam, mert ezek mind igazak.

Mikor a boltban megláttam, akkor a kitekerest követően feltűnt, hogy méretileg nagyjából megegyezik a hagyományos klaviatúrákkal. Pedig én azt gondoltam, hogy valamivel kisebb lesz. Még ott a helyszínen kipróbáltam, hogy milyen rajta a gombok nyomogatása. Semmi extra, de majd élesben kiderül.


Otthon csatlakoztattam PS2-es csatlakozóba, majd indítottam a gépet. Fel sem tűnt, hogy új billentyűzet, indult minden normálisan...

Az első gondok, már az első gépelésnél jelentkeztek. Nem tudom, hogy szedtetek-e már szét vagy láttatok-e már billentyűzetet belülről. Én eddig még kétfélét láttam belülről, az egyikben hasonló szilikonos betét volt, míg a másikban egy műanyagra nyomtatott áramköri rajz. Mindkettőben viszont közös volt, hogy a gomboknál ott volt a rugós rásegítés, és persze az, hogy szinte teljesen mindegy volt, hogy az adott gombot melyik részén nyomom meg.

A szilikonos billentyűzetnél nincsen semmilyen rásegítés, ezért telibe el kell találni a közepét, hogy érzékelje a gép a gomb lenyomását. Úgy vettem észre, hogy egy kicsivel nagyobb erőfeszítés is szükséges hozzá. Rendben, gondoltam, hogy a gépelés talán még megszokható, ezért próbálkozzunk más dolgokkal is.

Elsőnek a gyorsbillentyűzést akartam tesztelni. Mivel a cégnél bent laptoppal dolgozok, ezért elég sok gyorsgombot megtanultam már. Ez azért szükséges, mert elég nyűgös mindig jobb kézzel az egér után nyulkálni, és ezzel egy csomó időt elveszíteni. A céges gépemhez ezért külön nincs is egér csatlakoztatva, csak az érintőfelületes "egeret" használom, és igyekszem minnél több gyors, billentyűzetkombinációt megtanulni (a kedvencem Excelben az Alt lenyomása és közben a T O L billentyűk nyomkodása).

A lényeg, hogy próbáltam volna serényen Alt-olni, de mindig rossz gombot nyomtam le. A szilikonos jellegből adódóan a szóköz billentyű használata jóval bonyolultabb, valamint ennek rásegítésée plusz ilyen gombok vannak a klaviatúrán. Ezeket sajnos elég nehéz megszokni.

Nem hagyhattam ki a játéktesztet sem. Mi is lehet a legjobb tesztjáték, ha nem a sokat nyúzott CoD2 multiplayer. A gombok reakcióideje lassabbnak tűnik, és sajnos eléggé megnehezíti a gyors és hatékony játékot az, hogy telibe el kell találni a billentyűt. A nyomva tartással sem voltam elégedett, mert nem mindig reagált jól.

Összességében mit lehet elmondani a billentyűzetről... Szállítani ugyan könnyű és egyszerű, de a használatkor egy normál billentyűzetnyi kemény felület kell alája. A tisztitása egyszerű és teljesen folyadékbiztos is. Ugyanakkor a gombok megnyomása nehézkes és sok türelmet igényel. Reálisan nem tudom megmondani, hogy ki lehet a termék jó célcsoportja...

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Köszi, akkor mégsem veszek ilyet.

Torao írta...

Nemrég én is gondolkodtam azon, hogy esetleg beszerzek egy ilyet, de hála neked mégsem teszem. Inkább maradok a szokásos billentyűzetnél. ^^"