2005/11/09

Zűrös éjszakák

Komolyan mondom, hogy előbb-utóbb ki fogom magam valamivel készíteni. Azon a napon, amikor ellopták az autónk rendszámát, majd félnapos utánajárással sikerült újat szerezni alig aludtunk. Mint jó pásztor a nyáját, mi is úgy őriztük autónkat. Az éjszaka félóránként felébredtünk, hogy megvan-e még az autó, és a rajta a rendszám... Ha pedig tetten értem volna, akkor biztos, hogy nem ússza meg... vagy én. Valamelyikünk biztos kapott volna. Már túlléptem azon a ponton, hogy nem kell sok ahhoz, hogy átmenjek agresszívba. Legyen bármi is a végkimenetel.

A tegnapi este sem volt valami jó. Már hazafele a buszon majdnem elaludtam az előző éjszaka okozta fáradtságtól. Mikor hazaértem sürgősen egy tortareceptet kerestem volna, ami a korábbi események nagy kapcsán valahol elveszett... Több órát elcsesztem vele, és még idegesebb lettem. Ráadásul, mikor a tortaforma is alig akart meglenni, akkor már Évinél is majdnem elszakadt a cérna. Ez a nyavajás költözés...

Szerencsére a világhálón sikerült megtalálni a receptet. Gyorsan be is másolom ide:

Hozzávalók: kb. 20 db babapiskóta 10 dkg margarin zselatin 1/2 l tejszín 25 dkg túró 2 citrom leve, héja 8 dkg cukor
1. A piskótát összetörjük, morzsoljuk, a margarinnal elkeverjük, egy kerek tortaforma aljában egyenletesen elsimítjuk. (A babapiskóta helyett lehet 3 tojásból piskótát sütni. Én általában ezt alkalmazom.)
2. A zselatint a használati utasítás szerint felodjuk, közben a tejszínből kemény habot verünk.
3. A túrót a citromlével, héjjal, cukorral összekeverjük, a zselatint hozzákeverjük, majd a tejszínhabot is hozzáadjuk.
4. A krémet rákenjük a piskótára, és 3-4 órára hűtőbe tesszük.
5. Fogyasztás előtt a tortaforma keretét levesszük, a torta tetejét tetszés szerint citromkarikákkal, vagy egyéb gyümölccsel díszítjük.

Végszónak még annyit, hogy próbáljatok meg óvatosan kötözködni velem...

Nincsenek megjegyzések: