2009/07/17

Caprica felvezető rész

Tegnap sikerült a Battlestar Galactica nyúlványként vagy oldalágként kezelendő Caprica című sorozat nyitó/bevezető részét megnéznem. Ez egy úgynevezett pilótarész, azaz ez alapján döntik el az okosok, hogy szükség lesz-e majd erre a sorozatra, és hozhatja-e majd a kívánt nézettséget.

Igazából nem is tudom, hogy mit vártam, de a végére valahogy úgy éreztem nem igazán azt kaptam, amire előzetesen számítottam. Az a rossz, hogy azt sem igazán tudom eldönteni, hogy ez most jó vagy rossz nekem.

Meg kell hagyni a nyitó képsorok igen agresszívek és letaglózóak. A BSG-ben is volt erőszak és szex, de itt az első néhány percben ezeket simán sikerült túlszárnyalni. Azt sem tudom, hogy ez jó-e. Igazából az elején csak kapkodjuk a fejünket, hogy mi történik, aztán a későbbiekben magyarázatot kapunk rá.

Ebben a duplarészben (személyen véleményem szerint talán egy szimpla hosszúságú rész is elegendő lett volna) tanúi lehetünk a capricai virtuális valóságok legmélyebb bugyrainak, valamint az első helyi cylon születésének.

Nem tudom, hogy a szereplőválogatáson szándékosan döntöttek olyan karakterek mellett, akik egy kicsit idegesítőek. Bár az is lehet, hogy a csak a ruházatuk és a rájuk erőltetett viselkedésük miatt vagyok velük elégedetlen. A Zoe nevű csaj különösen idegesítő volt. Egy központi karakter esetében ez pedig nem valami jó.

A rész megnézése után nem tudom, hogy mit is mondhatnék. Valahogy nem érzem azt az izgalmat, hogy azonnal akarnám nézni a folytatást. Igazából már itt lezártnak tekinthető a történet, mert valahogy nehezen tudom elképzelni a folytatást. Valamint azt, hogy ezt hosszú évadokon keresztül tudnák folytatni. Persze azért a cylon-ember elnézegetném, de nem hiszem, hogy ilyen irányba menne majd el a sorozat.

Nincsenek megjegyzések: