2024/10/01

A kedvenc házi sajttortám

Nem kérdés, hogy szeretem a sajttortákat, és szerencsére mások is szeretik azt, amit készíteni szoktam. Nem szeretném, ha ennek a receptjei elkallódna, ezért ezt is megosztanám a saját kis blogomban.

A hozzávalók egy 24-26 cm-es tortaforma esetén:
Az aljához:
250 g zabkeksz
120 g olvasztott vaj

A zabkekszet össze lehet darálni, de én csak kézzel össze szoktam nyomkodni, majd összekeverni az olvasztott vajjal. Ezt belenyomkodom a tortaformába, majd előmelegített sütőben 160 fokon olyan 10 percig sütöm. Arra esetleg fel lehet készülni, hogy a formából ki fog csepegni a zsiradék

A lényegi rész:
500 g mascarpone
250 g tejföl
150 g cukor
2 zacskó vanilliás cukor
2 csapott evőkanál liszt
Egy fél citrom reszelt héja (vagy akár több is... vagy kevesebb)
3 db tojás

Míg a torta alja sül, addig lehet összerakni a krémet. Én mindent bele szoktam dobálni egy keverőtálba és robotgéppel összekeverni. A nálam hozzáértőbbek a tojásokat a végére hagyják és azokat egyenként adják hozzá a masszához.
Amint kész az összekeverés ezt a keveréket a kekszrétegre öntjük, majd 150 fokon sütjük, olyan 40-45 percig. Ha már remeg a közepe, akkor nyugodtan el lehet zárni és érdemes hagyni fokozatosan kihülni. Ehhez az egyik módszer, hogy kinyitjuk a sütőajtót és az idő megold mindent.
A sütésnél még esetleg javasolt lehet, hogy egy tepsiben vizet aláteszünk. Ennek egyik előnye, hogy szebb lehet majd a sütés eredménye, a másik pedig az, ha véletlenül kifolyna valami akkor az ebbe fog belecsepegni.

Jobb, ha nem azonnal fogyasztjuk, hanem esetleg előtte hűtőben tároljuk.