2017/09/24

Firefly: The Game

A napokban volt 15 éve, hogy egy éves útjára induljon a Serenity űrhajó a Firefly című sorozatban. A sorozat rajongói tudják, hogy hiába kaptunk a TV-képernyőn keresztül valami zseniálisan újszerűt vissza, sajnos a TV-csatorna nem kért a folytatásból és elkaszálásra került. Később ugyan a rendezőnek még sikerült egy mozifilmet is hozzáadni az univerzumhoz, de sajnos mozgóképes formában lezárultak Malcom Reynolds kapitány kalandjai.






Bármennyire is hihetetlen, egy dinoszaursz
a kezdőjátékos jelölő
Azonban ezzel nem teljesen ért véget a sorozat, ugyanis nem csak képregények formájában kapott folytatást, hanem számos társasjáték feldolgozás segítségével is újra élhetjük a kalandokat. A nyár végén úgy alakult, hogy újra Gyulára tévedtünk egy nyaralássorozat kapcsán, ezért lehetőségem nyílt megint találkozni Kisqqccsal, feleségével Évával és Molnár Pali barátommal. Mivel Battlestar Galacticát nem akartak játszani, ezért maradt egy másik sci-fi a Firefly: The Game.

A Vörös nap rendszerben éppen 2 hajó is tartózkodik
Nos, kezdjük ott a dolgot, hogy nem kispályás előkészületekkel indultunk neki az űrbéli kereskedelemnek és csempészésnek. Házigazdánk ugyanis szinte minden kiegészítővel rendelkezett a játékhoz, ezért az alaptérkép helyett egy akkora playmat került kiterítésre, ami alig fért el az asztalon.

Miután a játéktérre felkerült minden jelző és műanyagtárgy, majd mindez körül lett pakolva kártyákkal, kiválasztásra került egy forgatókönyv, ami a játék célját jelölte. Ezt követően tudományos alapokon űrhajót és vezért választottunk, majd neki is kezdtünk a több órás szállítmányozásnak.

A játék lényege, hogy a forgatókönyv kártyán lévő dolgokat teljesítsük. Ezek eléréséhez fontos, hogy bizonyos dolgokért elmenjünk A pontba, ahol felvesszük azt rakományként (legyen az élő vagy élettelen), aztán szállítsuk el B pontba, majd vegyük fel érte a jutalmat. Ezt a mechnizmust jelölik pick-and-delivery néven. Ez mondjuk nem hangzik túl izgalmasan, de mivel a játék a Firefly univerzumában játszódik, ezért mégsem vált unalmassá több órát követően sem. Szerencsére a kezdő küldetést sikerült 3-4 órán belül befejezni...

Az én hajóm sajnos nem a Serenity lett
A játék igazából nem túl bonyolult, ha az ember megismeri az alapokat. Mikor valaki sorra kerül, akkor 2 akciót hajthat végre, amiknek egymástól különbözőnek kell lenniük, ugyanakkor azokat tetszés szerinti sorrendben megtehetik.

Csak a szokásos... hajó, ha nem jó poén.
Az első a repülés. Ennek során választani lehet, hogy csak át akarunk sunnyogni egy egységnyit az egyik szektorból a másikba és ezzel semmit nem kockáztatunk, vagy pedig teljes lökettel indulunk az ismeretlenbe. Ennek során üzemanyagot kell elégetnünk (ha még nincs olyan fejlesztésünk, ami nem igényli az üzemanyagot), majd szektoronként találkozás kártyákat húzni. Ennek során lehet az, hogy nem történik velünk semmi, vagy éppen valaki megállít és valami kellemetlen dolog következik be, amit valahogy meg kell úsznunk, vagy elszenvedni a káros következményéket. A térképen ugyanis nem csak mi mozgunk, hanem a Szövetség és a Fosztók hajói is, akik súlyos problémákat okozhatnak csempész... izé, legális szállítmányozási feladataink közepette.

A következő akció a vásárlás. Itt vehetünk üzemanyagok, hajó alkatérészeket, felszerelést vagy legénységet.

A harmadik akció az ügyletelés. Ez arról szól, hogy vállalhatunk új munkákat, vagy éppen eladhatunk árut vagy csempészárut valamelyik ügyfelünknek. 

Szerencsére sikerült a leggyorsabban annyi pénzt összekeresked-
nem, amivel leghamarabb megnyerhettem a játékot.
A negyedik lehetőség a munka. Itt egyszerűen szerezhetünk 200 pénzt, vagy pedig megpróbálhatunk teljesíteni egy küldetést. Ez utóbbihoz rendelkeznünk kell a küldetés szükségleteihez, valamint ezt követően ki kell fizetnünk mindent a legénységet is. Nem olyan könnyű gyorsan nagy pénzt szerezni.

A játék legnagyobb szépsége a hangulata. Szinte a Joss Whedon teremtette világban találjuk magunkat, ahol a különböző kártyákon találkozhatunk a sorozat kisebb és nagyobb szereplőivel. Ez a nagyon egyedi hangulat teszi igazán nagyon élvezetessé a játékot. Valóban úgy érezhetjük magunkat, hogy mi vagyunk Whedon Han Solójának, azaz Mal kapitány bőrében, ahol nagyon kell figyelnünk azt, hogy elkerüljük a Szövetség figyelmét és a Fosztók kegyetlen támadásait.

A játék nagyon tetszett és egy remek élménnyel lettem gazdagabb... És nem csak azért, mert nyertem is.

A végére azért írnék pár negatívumot is. A játék nagyon elhúzódhat. Mi papíron a legrövidebb forgatókönyvet választottuk, de nem tartok kizártnak egy 8-10 órás szeánszot sem. Sőt, elméletileg annyira belefeledkezhetnének a játékosok a partiba, hogy csak utazgatnak, felfedezik a játékot és közben nem teljesítik a küldetéseket. Ez akár a végtelenségig is elnyújthatná az egészet. A játék maga nem tűnik túl bonyolultnak, bár lehet, hogy elnéztünk néhány szabályt. Ugyanakkor nem is annyira szigorú, mert a lényege pont az lenne, hogy a Firefly/Serenity sorozat/filmek világát át adja és ebben a résztvevők remekül érezzék magukat. Éppen ezért is merem csak azoknak ajánlani elsősorban, akik életében nagy űrt hagyott a tévés kaland megszüntetése.


2 megjegyzés:

Alex J. Cavanaugh írta...

We have that game but the rule book is so daunting that we've never played it.

Zoltán Gecse írta...

Luckily the game is not so complicated. It's look as if, but it isn't.
But you have to read the rulebook first, then you can use this easy-to-use rules summary and reference. It'll be enough to learn the game. https://boardgamegeek.com/filepage/98570/universal-head-firefly-game-rules-summary-referenc