2008/10/21

Bank-kaland

Tegnap reggel bementem a szokásos Erste bankomba, hogy vegyek ki egy kis pénzmagot. Persze nem símaszkban, vagy pótkocsis IFA-val támadtam, csak úgy szimplán, ahogy hétköznapi ügyfél szokta magáévá tenni az automátat. Követtem a szokásos eljárást, nyelv, pinkód (XXXX, ahogy mindenkinek), készpénzfelvétel bizonylattal, más összeg... 9.000 pénz ki. Ahogy szoktam. A 9.000Ft azért is szerencsés, mert kapok ebben az esetben ezreseket is, és nem kell szenvedni a felváltással. Kiveszem a pénz a kis rekeszből, majd leszámolom... Hopppá! Az egyik ezresnek az alsó (vagy felső) fele durván festékcsíkos volt.

Az automata az Erste bank előterében volt, így nyomás be a bankba. Megkérdeztem a pénztárost, hogy normális-e a festékfolyás (gondolom, hogy a lopásvédelmi festék folyhatott rá), amire azt a választ kaptam, hogy nem. Ezt követően egy szó nélkül kicserélték a bankjegyet.

Most gondoljátok el, hogy mi lett volna, ha nem számolom meg a pénzt. Buktam volna egy ezrest, mert nem hiszem, hogy boltban elfogadták volna tőlem fizetéskor. Már a bankautomaták sem a régiek...

Nincsenek megjegyzések: