Az utóbbi évek Társasjátékok Ünnepét (a továbbiakban szigorúan csak TÜ) különböző okokból kihagytam, és az idei látogatás kapcsán is elég sokat vacilláltam, hogy akarok-e menni. Nagyjából addig vártam, amíg nem jött velem szembe, hogy a „vasárnapi jegyek 80%-a már elfogyott”. Ekkor találtam ki, hogy két napra szeretnék menni… Majd a honlapra fellátogatva szembesültem vele, hogy a korábbi üzenet gyakorlatilag azt jelenti, hogy CSAK vasárnapra van már elővételes jegy. Valamint lehet azzal majd az adott napon próbálkozni, hogy talán beengednek… vagy nem.
Szerencsémre azonban sikerült másodkézből jegyet vennem a
szombati napra is, így már nem volt akadálya, hogy két napon át élvezhessem a Millenáris
vendégszeretetét.
A szombati úgy alakult, hogy autóval mentem, és a szerencsém
annyiból kitartott, hogy a helyszíntől pár percre találtam szabadtéri, ingyenes
parkolási lehetőséget. Fél 10 körül érkeztem és jobb dolgom nem volt, ezért
beálltam az egyetlen sorba. Csak a karszalagosoknak volt sor, mivel nagyjából ezt
mindenki előre átvette, vagy pedig közvetlen megkapta a bejáratnál. (Állítólag,
aki így tett azt rögtön be is engedték, hogy ne kint fagyoskodjon.) De igazából
elég lett volna tényleg 10 körül érkezni, és akkor egy 5-10 percen belül simán
be lehetett volna jutni.
Mindenesetre panaszra nem lehet okom, mert 10-kor már két kisdobozos
kiegészítővel boldogabb voltam és nekiláthattam egy gyors felfedezésnek.
- Külön köszönet minden játékostársnak, akivel játszhattam, és mindenkinek, akivel pacsizhattam a két nap alatt.
Hajdanvölgy mítosza (bgg link)
Igazából ez volt az egyetlen játék, amit előzetesen
szerettem volna kipróbálni. A Reflexshop előre kiküldött egy hírlevelet, amiben
lehetett foglalni a játék kipróbálására, így 10:30-tól délután 1-ig meg is volt
az elfoglaltságom.
A Hajdanvölgy mítoszában különféle színű és minimálisan
eltérő képességű frakciónkat fogjuk irányítani, ahol a figuráinkat az előre
előkészített hexákra helyezzük le, majd azokon végrehajtunk valami akciót.
Vannak munkásaink, harcosunk, mágusunk, sőt még sárkányunk is! A játékban
keveredik a munkáselhelyezés, az építés, a területfelfedezés, valamint az
elemek és területek birtoklásáért folyó harc is.
Amikor sorra kerülünk, akkor két fő dolog közül kell az egyiket csinálnunk. Vagy lehelyezzük egy fafiguránkat az egyik hexára és végrehajtjuk azt, amit ott lehet, vagy pedig visszahívjuk az összes bábunkat és saját kártyáinkon hajtjuk végre a visszahívási akciókat. Kezdetben még egy alap kártyánk van, amiket a későbbiek során bővíthetünk újabbakkal.
Ahogy haladunk előre úgy bővül Hajdanvölgy területe, szerezhetünk
újabb kártyákat, jöhetnek újabb szörnyek és kaphatunk újabb feladatokat. Egy idő
után elkerülhetetlenné válik a konfrontáció, mert bizony a területért is
harcolunk. És igazából én itt szaladtam bele egy kisebb problémába, még úgyis,
hogy én voltam a szerencsés. A kis munkásomat megtámadta a szomszéd, viszonylag
nagyobb erőkkel. Én úgy döntöttem, hogy nem használok plusz segítséget ezért
egyetlen hatoldalú dobókockával vártam az ellenfelem 5 db hatoldalúját. Én
nyertem. Még poénkodtam is, hogy dobok egy hatost és nyerek, de csak ötös lett.
És mivel az ellenfelem nem dobott jobbat, ezért veszített. Ez egy kicsit igazságtalan
szerintem. Persze ment a poénkodás más játékostársaktól, hogy olyan jó kitérő
manővert dobtam, hogy az ellenfeleim egymás kardjába dőltek… És sajnos erre nem
volt semmi kompenzáció is. Mindannyian mentek a holtak birodalmába.
A játék maga nem rossz, de szerintem nem kiemelkedő. Kaptunk
nagyjából egy fél óra játékmagyarázatot, és utána a maradék két órában nem
tudtuk végigjátszani. Talán tud pörgősebben is menni, ha már mindent ismerünk.
Fontos leszögezni, hogy a játék szép, gyönyörű! De 10-ből 9
hozzáértő társasjátékos az overproduce szót, vagy ennek szinonimáit fogja felemlegetni.
A játékelemek, tartozékok és egyszerűen minden kiemelt figyelmet kapott, ezért
is lett végül maga a játék picit csalódás. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy rossz
lenne, csak annyit, hogy enni pénzért inkább más foglalja az amúgy nem kis
helyet az egyik polcomon.
Marvel United: Spider-Geddon és Polgárháború
Egy asztallal ültem tovább, nem mentem messzire. Ez a minifigurás
játék már egész régóta érdekelt, és még csak nincs is túl borzasztó áron.
Igazából az érdekelt, hogy mennyire tud jól működni.
Két doboz tartalma volt vegyítve, mert a Spider-geddon egy alapjáték, míg a Polgárháború „csak” egy kiegészítő. Viszont ez utóbbiban több a közkedvelt hős. Én saját karakternek az „alapdoboz” Noir pókemberét választottam, már csak a kalapja miatt.
A játék során saját paklinkból lapokat kapunk a kezünkbe,
azokat kijátszuk, majd az előttünk lévő játékos lapjaival akár össze is kombózhatjuk
ezeket. Aztán bizonyos játékos után jön a főgonosz, aki próbál nekünk keresztbe
tenni. A kijátszott lapoknál túl sok akció nincsen. Igazából mozoghatunk,
harcolhatunk, vagy valamit megmenthetünk (helyszínt vagy civilt). Nem túl bonyolult
a működés, szórakoztató a küzdelem és aranyosak a figurák. Valamint még nem is
egy durva a játék ára. (Vettem is egy Multiverzimos verziót.)
Intermezzo
Ezt követően beültem egy előadásra, ahol a Dice and Decks csatorna
arcai beszélgettek a társasjátékozásban idegesítő dolgokról. Sajnos szinte csak
Balázs beszélt, mert Pisti hangja valahogy nem volt a helyén. De talán a nézőközönség
egy kicsit interaktívabbá tette a beszélgetést.
5 torony (bgg link)
A kis pihenő után újra a játékok felé mentem, és bár az egyik
játékostársam nagyon a Harmóniával akart játszani, de addig még be kellett
iktatnunk bár megállót. Az első ilyen az 5 torony volt.
A játékban egy kicsit érdekes ez a licit, hogy hány kártyát vihetünk el, de igazából ez is egy olyan játék, amit mintha már láttunk volna valahol. Igazából egy kellemes filler, semmi extra. Ha nincsen otthon Lost Cities vagy Keltis kártyajátékunk, akkor be lehet szerezni.
Navoria felfedezői
A játékban nyersanyagokat gyűjtünk, utakat fedezünk fel, amikre
állomásokat helyezhetünk fel, és persze győzelmi pontokért hajtunk. Néhány perc
múlva itt is leesett a téma a mechanikáról, de ezzel lehet csak én voltam így.
Ennek ellenére elég szórakoztató darab volt.
A kártyabegyűjtés után jön egy kisebb csavar, ugyanis ezt
követően a megfordított játékossorendben helyezhetjük le a kártyapaklikra tett
korongokat, és azokból hajthatunk végre valami akciót. Nagyjából ugyanazokat,
mint korábban is írtam.
Ezt követően jön bevételfázis (bizonyos kártyák itt fejtik
ki hatásukat), majd a hazatérés.
Ezt követően még kétszer megcsináljuk ugyanezeket a
fázisokat, majd a végső pontozás után megállapítjuk, hogy ki nyert.
Igazából egy kellemes családi darab, de semmi kiemelkedő.
Nem tudok és nem is akarok jobban belekötni. Ez egy olyan játék, amit bátran
mernék ajánlani a nem túl gémer beállítottságú családoknak a vasárnapi vagy
ünnepi ebéd után.
Harmónia
Végül Laci barátom vágya is teljesült és kipróbálhattuk ezt
az absztrakt, Azul-érzést is adó, családi játékot. Akkor nem jutott az eszembe,
hogy mire is hasonlít annyira, de végül másnap rájöttem, hogy ez olyan, mint egy
kicsit továbbfejlesztett Reef (ami valahogy eltűnt az ismeretlenség homályába, pedig
az sem egy rossz játék).
A korongok valami természeti dolgot hivatottak jelenteni, a kék a víz (amit talán nem lehet egymásra tenni), a szürke a kő/hegy, a barna a fa (ami lehet a fa alapja, amire a zöld lombkorona megy, vagy egy faház alsó része), a piros a tégla/vagy tető, a zöld a fű vagy fa lombkorona, a sárga pedig talán virág. De lehet ezeket máshogy nevezik, mert ugyan a szabályt nem olvastam, de a tematikából ezek jól következnek. Kivételesen meg is dicsérem, hogy absztraktsága ellenére milyen jól érezhető benne a tematika.
Ez is elég kellemes családi darab, amit egy óra alatt le
lehet játszani. Én mondjuk egy picit belekötöttem a szabályba, mert nem
értettem, hogy a folyóm miért nem kanyaroghat szabadon, de a többiek próbálták azzal
magyarázni, hogy akkor tó lenne.
Macskalak
Nos, nap végi levezetésnek elment, de szerintem nem volt
olyan jó játék. Bár lehet ez a macskás/cicás dolog része is taszított egy
picit.
Itt olyan érzésem volt, mintha a Ganz Schön Clever játékot
szerették volna egy picit tematizálni, és így sikerült. Macskával, egérrel és sajttal.
Amit pluszként azért el lehet mondani, hogy a különféle bónuszok mindig a játék
elején sorsolódnak, ami ad egy kis plusz újrajátszhatóságot.
Idővel majd jön a második nap beszámolója is. Köszönet annak az 5 embernek, aki elovasta. :)
(A nap margójára még hozzákívánkozik, hogy az esemény után elmentem talán az életem egyik legjobb happy hardcore bulijába. Ezután túl sokat nem aludtam (alkoholt az eseményen nem fogyasztottam) és így mentem ki a második napra.)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése