2010/06/16

Pudingos-almás sültemény

Évi mamája szokta ezt a finom süteményt csinálni, de mostanában Évi is rákapott az elkészítésére. Lássuk is gyorsan azt a receptet, amit egyetlen vendégbloggerem gépelt le.

Tésztához:
1 sütőpor
1 ek tejföl/tej
30 dkg liszt
10 dkg cukor
12 dkg margarin
1 tojás

Töltelékhez:
2 csomag vaníliás pudingpor
0,5 l víz
35 dkg alma
30 dkg cukor

Tészta: hozzávalókat összegyúrjuk, nyújtófával nyútható tésztát kell kapnunk belőle. Ha összeállt, akkor ketté vesszük. Az egyik feléből lesz a süti alja, a másikból a teteje. Mindkettőnél azonos az eljárás: tepsi méretűre kell nyújtani (nem lesz túl vastag a tészta, nekünk kb 25*35 cm-es tepsink van hozzá), a sodrófára föltekerni (ha a sodrófát előtte kicsit meglisztezed, garantáltan nem fog ráragadni akkor sem, ha kicsit ragadósabb lett a tésztád), és a kimargarinozott-kilisztezett tepsibe fektetjük óvatosan, a sodrófáról letekerve. Nem baj, ha nem pont tepsi méretű lett a tészta, mert le lehet vágni körbe, illetve foltozni is lehet. Az se gond, ha nem ekkora a tepsid, mert max vastagabb/vékonyabb lesz a tészta, illetve a töltelék.

Töltelék: az almát lehetőleg minél apróbbra vágjuk, én a fenti adaghoz képest kb kétszeres mennyiséget szoktam beletenni. Vizből, cukorból és a pudingporból pudingot főzünk, ugyanúgy, mintha tejjel csinálnánk. Én kevesebb cukrot szoktam beletenni, de mindenki maga eldöntheti, hogy hogyan szereti jobban. Ha a puding kész, belekeverjük a földarabolt almát. Ezt egyenletesen szétterítjük a tepsiben a tésztán.

Erre rátesszük a megmaradt kinyújtott tésztát az aljához hasonló módon.180 fokos sütőben 35-40 percig sütjük. Nem kell, hogy a tészta megpiruljon. Amikor kihűlt, akkor szeleteljük (én kb 4*4 cm-es "kockákra" szoktam vágni, de a méret nem lényeg, mint tudjuk), mert különben a töltelék folyékonysága miatt nehezen lehet a tepsiből kivenni a szeleteket.

Tipp: ha az alsó tésztát kicsit nagyobbra nyújtjuk, és a tepsi oldalára magasítjuk a töltelék magasságában, akkor nem fog a szélén odatapadni a tepsihez (ha ott az oldalát is kilisztezted).Tipp: én nem csak almát szoktam beletenni, hanem kandírozott citrushéjat is (lehet a boltban kapni - javaslom, hogy olyat tegyél bele, amit magában is szívesen fogyasztasz), de valószínűleg bármilyen nem túl leves gyümölccsel jó lehet.

Nincsenek megjegyzések: