2008/08/18

Hétvégi kirándulás

Nem tudom, hogy mennyire lehet furcsának tekinteni azt, hogy amíg Nógrád megyében éltem nem látogattam meg soha Ipolytarnócot, vagy Hollókőt. Lehet, hogy akkor különösebb igényem sem volt rá, mert megkövesedett fát már láttam élőben (sőt van is otthon), parasztházak, régi használati tárgyakkal a környékünkön is voltak...

Augusztus 9-én egy kicsit borongós volt a reggel, és enyhébb mértékben szemerkélt is az eső. Már majdnem azt hittük, hogy nem lesz semmi sem a kirándulásból. Annamáriát lepasszoltuk a szüleimnek, hadd készítsék ki egymást... ;) Ekkor még nem tudtuk, hogy mennyi időre megyünk el, de felkészítettük őket, hogy mit hol találnak, és mikor mit kell csinálni.

Az idő akkor sem lett sokkal jobb, amikor megérkeztünk Ipolytarnócra. A pénztárnál mondták, hogy óránként van vezetes, ezért először a 4D-s mozira mentünk be. Tudomásom szerint Magyarországon ilyen máshol nincsen, ezért ejtenék róla néhány szót. Maga a vetítés csak valami 15 perces volt, ami bőven lehetett volna több is. A korábbán látott Nascar-os filmhez képest képben annyi volt a különbség, hogy ez számítógépes grafikával volt végig megcsinálja, és nem speciális kamerával. Emiatt egy picit fanyalogtam is, mert néhány jelenet igazán lehetett volna "élő" kép is. De hogy miért is 4D-s a mozi? Azért, mert a székek is mozognak, amikben ültünk. Érdekes egy élmény volt, de szívesen megnéznék másmilyen filmet is 4D-ben.

Ezt követően elmentünk Hollókőre. Megnéztük a falut, bementünk néhány házba. Gondolom, hogy annak nagyobb élmény, aki még nem látott hasonló házakat, és régi használati tárgyakat. Viszont a vár az magáért beszélt! Olyan rossz, hogy fel kellett robbantani ezeket a régi várakat, mert nagyon szívesen megnéztem volna teljes formájában...

Nincsenek megjegyzések: