2016/01/03

Dinó tesó

Olyan ritkán járok moziba, szinte el is felejtettem, hogy legalább azokról a filmekről szoktam írni pár gondolatot. A Dinó tesót nem teljesen szabad elhatározásból néztem meg, hanem azért, mert a céges karácsonyunkkor ez volt az egyik lehetőség, amit megnézhettünk.

Előzetesen nagyon nem voltam képben a filmmel, azt sem tudtam, hogy létezik. Annyira sokadrangúnak gondoltam, hogy én szépen benyaltam a belső, céges plakáton lévő elírást, azaz, hogy a Dínó tesó 2-t fogjuk megnézni. Így sokáig abban a tudatban voltam, hogy ez egy általam egyáltalán nem ismert rajzfilm második része és nem a "2D" elírása. Talán a Lurdy házban lévő moziplakátok egyikéről esett le, hogy ez egy teljesen új rajzfilm, amit ráadásul a Pixar csinált.

Ez egy aranyos mese akart lenni, de végül valami egészen furcsa lett a végeredmény. A történet szerint egy dinócsaládhoz csöppenünk be, akik kukoricát termesztenek. Teszik ezt szabályos szántóföld létrehozással, öntözéssel és rendes betakarítással. Ráadásul állatokat is tartanak, amit azért is érhetetlen, mert a dinócsalád erősen növényevőnek tűnik.

Ebbe a furcsa idillbe belerondít egy rágcsáló, azaz egy emberkölyök, aki folyamatosan dézsmálja a kukoricakészletet. A legkisebb dinó és apukája üldözésére indul, ami végül halálos tragédiába torkollik. A családfő életét veszti.

A kicsi dínó igyekszik ezt jóvátenni, sokkal hasznosabbá válni a megfogyatkozott famíliánál. Azonban újra felbukkan az emberkölyök, aki miatt hősünk újabb kalandokba bonyolódik...

Nem mondanám, hogy tragikusan rossz volt. Egyszer megnézhető volt, de igazából erősen középszer. A gyerekek is élvezték (még a kétévesem is egészen sokáig bírta nyűglődés nélkül és végig is ülte az egészet a teremben), de az inkább a moziélménynek szólt, mint magának a filmnek. Azóta egy szó esett róla.

Az egyik kollégám arra panaszkodott, hogy grafikailag a Pixartól sokkal többet várt. Valóban, nekem sem tűnt kiemelkedőnek, sőt egyenesen olyannak, mintha egy kisebb stúdió alkotása lett volna az egész. Engem főleg az aranyosnak szánt baromságok idegesítettek. A földművelés, a zöld dínó találkozása a T-Rex családdal és hasonlók.

Még csak annyit sem írhatok, kár, hogy csak ennyi volt ebben a rajzfilmben. Szerintem sok értelme nem volt megcsinálni sem. Ez mindenképpen csalódás volt egy Pixar kaliberű stúdiótól.

Nincsenek megjegyzések: